سه‌شنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۴

#ایران#iran# تصاویر/ "ما برنمی گردیم داعش" ...

 04 اسفند 1394
تصویر پسر پناهجوی افغان که با گریه از پلیس مرزی مقدونیه می خواهد به آنها مجوز ورود بدهد و دختر 12 ساله ای که نقاشی کودکانه ای از یک جسد کشیده و بالای آن نوشته "ما بر نمی گردیم داعش" در روزهای اخیر بار دیگر توجه افکارعمومی جهان را به بحران پناهجویان جلب کرده است.
 
تصاویر/
تصاویر/ تصویر پسر پناهجوی افغان که با گریه از پلیس مرزی مقدونیه می خواهد به آنها مجوز ورود بدهد و دختر 12 ساله ای که نقاشی کودکانه ای از یک جسد کشیده و بالای آن نوشته "ما بر نمی گردیم داعش" در روزهای اخیر بار دیگر توجه افکارعمومی جهان را به بحران پناهجویان جلب کرده است.

به گزارش فرادید، روز گذشته در پی مسدود شدن مرزهای مقدونیه صدها پناهجوی افغان که اجازۀ ورود به این کشور را نیافته اند در منطقۀ «فیروم» در مرز یونان تجمع کرده اند. پلیس گفته این سعی کرده اند با عبور از سیم خاردارهای نصب شده وارد خاک مقدونیه شوند. شمار این مهاجران که در پشت مرزهای مقدونیه متوقف شده اند تنها در روز دوشنبه بیش از ۵۰۰۰ نفر گزارش شده است.

نهادهای کمک رسانی به مهاجران در مرز یونان می گویند تعداد زیادی کودک نیز در میان این پناهجویان دیده می شوند و ادامۀ بسته نگهداشتن مرزها به روی آنها می توانند این کودکان را در وضعیت نگران کننده قرار دهد. در همین حال عکس هایی که خبرگزاری فرانسه منتشر کرده کودکان افغانستانی را نشان می دهد که ملتمسانه از پلیس مرزی می خواهند راه را برای آنها بازکند. یکی از این کودکان که دختری 12 ساله است نقاشی کودکانه ای از یک جسد کشیده و بالای آن نوشته "ما بر نمی گردیم داعش" این تصویر و تصویر پسری که گریه کنان صورتش را به فنس ها چسبانده بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان پیدا کرده است.
تصاویر/
 
پلیس مقدونیه گفته پس از آنکه کشورهای صربستان، کرواسی و اسلوونی راه را به روی پناهجویان افغانستان بسته است آنها نیز تصمیم به بستن مرز گرفته اند. بر این اساس طی روزهای گذشته و به دلیل مسدود بودن مرزهای این کشورها بیش از ۶۰۰ پناهجوی افغان به مقدونیه برگردانده شده و در اردوگاهی در منطقۀ مرزی «تابانووچه» در انتظار اجازۀ عبور بسر می برند. عکس های زیر وضعیت دو روز اخیر مرزهای یونان و مقدونیه را نشان می دهد.




تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/


تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر