دوشنبه، اسفند ۱۰، ۱۳۹۴

#ایران#iran# در اوج انتقادها و حملات راستگرایان، آنگلا مرکل از سیاست پناهندگی خود دفاع کرد

media



در شرایطی که حمله های بیگانه ستیزان آلمان به مراکز نگهداری پناهجویان در این کشور ادامه دارد، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز یکشنبه کوشید در یک برنامه تلویزیونی با تاکید روی تلاش های خود برای حل بحران پناهجویان، افکار عمومی را آرام کند.

یک نظرسنجی جدید نشان می دهد 81 درصد آلمانی ها معتقدند دولت بحران پناهجوئی را در کنترل ندارد. خانم مرکل ضمن تاکید بر این نکته که این نظرسنجی متاثر از رویدادهای شب سال نوی کلن انجام شده، گفت که می تواند چنین استنباطی را درک کند، زیرا موفقیت های او برای حل بحران پناهجویان هنوز آشکار نشده است. اما دولت در راه درستی گام بر می دارد و باید گام های بیشتری بردارد. 

صدراعظم آلمان در ماه اکتبر سال گذشته، هنگامی که مرزهای کشور را به روی پناهجویان گشود، با انتقادهای شدید روبرو شد. 

وی در آن زمان گفت که نقشه ای برای این مشکل دارد. مرکل در برنامه تلویزیونی یکشنبه شب خود تصریح کرد که نقشه دومی برای بحران ندارد و سیاست خود را تغییر نخواهد کرد.


خانم مرکل با اشاره به اقدام دولت اتریش در مورد تعیین سقفی برای پناهجویان، گفت اگر یک کشور مرزهای خود را به روی پناهجویان ببندد، هیچ کمکی به حل مشکل نکرده است و او همچنان خواستار کنترل مرزهای خارجی اتحادیه اروپا، حل مشکل پناهجویان در محل زندگی خود آن ها، همکاری با ترکیه برای مقابله با قاچاقچیان و همچنین توزیع بهتر پناهجویان در اتحادیه اروپا و آلمان است.

یک نظرسنجی که به سفارش رادیوتلویزیون شمال آلمان انجام شده نشان می دهد که 52 درصد آلمانی ها معتقدند هموندی پناهجویان با جامعه آلمان تنها در صورتی عملی است که شمار پناهجویانی که پذیرفته می شوند محدود شود.

 38 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته اند که آلمان باید سالانه تنها 200 هزار پناهجو بپذیرد و 17 درصد نظر داده اند که این کشور می تواند حداکثر پذیرای 500 هزار مهاجر تازه در سال باشد. در سال 2015 یک میلیون و 100 هزار تن وارد آلمان شدند.


همزمان یک نظر سنجی دیگر که از سوی "خانه رولاند برگر" انجام گرفته نشان می دهد که اکثر مدیران شرکت های مالی آلمان و اروپا معتقدند حملات بیگانه ستیزان به مراکز نگهداری پناهجویان بر ثبات اقتصادی آلمان تاثیر منفی شدیدی خواهد گذاشت. 


آن ها بر این باورند که در نتیجه ناامن شدن فضای زندگی، نیروهای کارآمد بیشتری آلمان را ترک خواهند کرد و از سوی دیگر نیروهای کارآمد کمتری به این کشور وارد خواهند شد.

در بخشی دیگر از این نظرسنجی ابراز نگرانی شده است که به موازات رشد راستگرایان، در آلمان از نفوذ احزاب میانه به سرعت کاسته شود. همین نظرسنجی می گوید که در حال حاضر تنها 25 درصد آلمانی ها به احزاب اعتقاد دارند.

در هفته های اخیر حمله به ساختمان هائی که برای پناهجویان در نظر گرفته شده شدت گرفته است. در تازه ترین مورد، روز شنبه این هفته، در یکی از شهرهای شرق آلمان یک شخص ناشناس چند گلوله به سمت ساختمانی شلیک کرد که برای استقرار پناهجویان آماده شده است.

همزمان با تشدید بحران پناهجوئی در آلمان، فشار پناهجویان برای ورود به اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. بامداد دوشنبه این هفته صدها پناهجوی عراقی و سوری در یکی از گذرگاه های مرزی میان مقدونیه و یونان سد پلیس مرزی را شکستند و خود را به ایستگاه قطار رساندند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر