پنجشنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۹۴

#ایران#iran# هفت درويش کماکان در تبعید به سر می برند

هفت درويش کماکان در تبعید به سر می برند


بعد از گذشت نزدیک به یک سال همچنان هفت تن از دراويش گنابادی در تبعید به سر می برند.به گزارش مجذوبان نور ، فروردین ماه سال ۹۴ دادگاه انقلاب شیراز  با دستور تبعيد هفت تن از دراویش کوار به شهرهای محل تبعیدشان، حکم این افراد را به اجرا درآورد .

بر اساس این احكام ؛
 آقايان محمدعلی شمشیرزن ، کاظم دهقان و حمید آرایش مادام العمر به بندرعباس، زاهدان و اهواز تبعيد و آقايان محسن اسماعیلی ، محمدعلی دهقان ، محمدعلی صادقی و ابراهیم بهرامی به مدت هفت سال به ترتيب به شهرستانهاى  زابل ، دزفول ، مراغه و  سردشت تبعید شدند .
یادآور می شود صدور این احکام در پی غائله آفرینی و تحریک عده‌ای طلاب و نیروهای خودسر در شهر کوار صورت گرفته است. غائله‌ای که علاوه بر کشته شدن یک درویش به ضرب گلوله ، بازداشت و محکومیت ده‌ها درویش به حبس و تبعید و شلاق را در پی داشته با اين حال هنوز پس از گذشت ۴ سال به شکایات و پى گيرى هاى دراویش علیه عاملین و آمرین این درگیری رسیدگی نشده است .
لازم به توضيح است ، دستگاه قضايى با توجه به نسبت دادن اتهام محاربه و صدور احكام تبعيد بر مبناى چنين اتهام واهى ، به سختگيرى و اعمال محدوديت بر دراويش تبعيدى افزوده است به اندازه اى كه برخى از هفت درويش تبعيدى علاوه بر سختى ها و مشقات تبعيد  از رسيدگى به امور معاشى و كارى خويش منع شده و باز مانده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر