یکشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۹۴

#ایران#iran# کشف مین‌های 'ساخت ایران' در انبار طالبان در مرکز افغانستان






Image copyright Bamian Governors Office
Image caption این نخستین بار است که از کشف مین‌های ساخت ایران در بامیان خبر داده می‌شود



والی بامیان در مرکز افغانستان تایید کرده که در انبار سلاح و مهمات گروه طالبان که به دست نیروهای امنیتی افتاده، مین‌های ساخت ایران کشف شده است.
محمدطاهر ظهیر به بی‌بی‌سی گفت که هرچند نشان کارخانه و محل ساخت این مین‎ها پاک شده، اما "باور جدی" بر این است که این مین‌ها در ایران ساخته شده است.
او افزود: "این مین‌های ضد نفر بر اساس نظر و باور کارشناسان امور نظامی و امنیتی ساخت کشور جمهوری اسلامی ایران است."
عبدالرحمان احمدی، سخنگوی آقای ظهیر، گفت که تعداد این مین‌ها به ۳۲ عدد می‌رسد، اما نه او و نه والی بامیان توضیح ندادند که این مین‌ها از چه طریقی به بامیان منتقل شده است.
به گفته آقای احمدی، این مین‌های ضدنفر به همراه مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات در "دره شکاری" در مرز ولایت بغلان در شمال غرب ولایت بامیان کشف شده است.

ظهیر: این مین‌های ضد نفر بر اساس نظر و باور کارشناسان امور نظامی و امنیتی ساخت کشور جمهوری اسلامی ایران است
گروه طالبان در بخش‌هایی از ولایت بغلان حضور دارند و طالبان ولسوالی (شهرستان) تاله و برفک ولایت بغلان را که در مرز ولایت بامیان موقعیت دارد، برای دو روز به تصرف خود درآورده بودند.

مقام‌های ولایت بامیان پیش از این در مواردی از نفوذ گروه طالبان در مناطق کهمرد و شیبر این ولایت خبر داده‌اند، اما این گروه تا حال موفق نشده که قرارگاه ثابتی برای خود در بامیان داشته باشد.
بامیان یکی از آرام‌ترین ولایت‌های افغانستان است، اما راه‌های منتهی به آن ناآرام است و هر از گاهی از رویدادهای امنیتی در این راه‌ها گزارش می‌شود.

بی بی سی 
28.2.2016

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر