سه‌شنبه، آبان ۰۴، ۱۳۹۵

#ایران#Iran# حراج نوزاد با قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتومان

 25.10.2016
 

 زنان کارتن خواب برای زایمان به بیمارستان‌های جنوب و مرکز شهر مراجعه می‌کنند و پس از به دنیا آمدن نوزاد با دریافت مبلغی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بچه خود را می‌فروشند. اکثر نوزادان متولد شده از این زنان مبتلاء به بیماری HIV و اعتیاد هستند.
به گزارش حکومتی برنا، خرید و فروش این بچه‌ها در حال حاضر  اطراف چند بیمارستان انجام می‌شود که البته مسئولان بیمارستان هیچ اطلاعی در این زمینه ندارند.
«شهیندخت مولاوردی» معاون امور زنان و خانواده رژیم  آمار نوزادان فروخته شده در شکم مادر را روبه افزایش اعلام کرد و گفت: “آماری از تعداد این نوزادان نداریم، اما تعداد آنقدر زیاد بوده که تبدیل به یک خبر در شبکه‌های مجازی شده است”.

 «حبیب الله مسعودی فرید» معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی  رژیم  در این باره گفت: “یکی از مهمترین اقدامات سازمان بهزیستی برای جلوگیری از خرید و فروش نوزادان و کودکان، شناساندن اورژانس اجتماعی به مردم و بهره گیری از کمک‌های این اورژانس در مواقع اضطراری است”.
 وی  درباره دلایل خرید و فروش نوزادان در سراسر کشور افزود: “نابسامانی خانواده‌ها و همچنین اعتیاد والدین از جمله مهم‌ترین دلایل فروش نوزادان در کشور به حساب می‌آید؛ در صورتی که اگر مادران معتاد در بیمارستان‌ها وضع حمل کنند، شناسایی نوزادان معتاد در بیمارستان‌ها کار دشواری نخواهد بود”.

وی تصریح کرد: “طی چند ماه گذشته مشخص شده به علت افزایش اعتیاد آمار خرید و فروش نوزادان بالا رفته است اما باید به این موضوع توجه شود که در رابطه با خرید و فروش کودکان نمی توان به آمار چندان رسمی دست پیدا کرد”.

فروش نوزاد، از آسیب های اجتماعی است که از فقر و اعتیاد ریشه گرفته است. فقر و اعتیاد زوج‌های مکملی هستند که می‌توانند زندگی یک فرد را نابود کنند. این نابودی تا جایی پیش می‌رود که یک مادر حاضر می‌شود جنینی را که ۹ ماه در رحم خود نگه داشته است، به جای در آغوش کشیدن و احساس  مادری، برای رفع خماری خود به فروش برساند. این اقدام انتهای پوچی و تباهی ناشی از مصرف مواد مخدر است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر