چهارشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۵

#ایران#Iran# کشتار بیش از ۳۰ غیرنظامی در افغانستان به دست داعش

در کنار گروه طالبان، داعش نیز به فعالیت‌های خود در افغانستان افزوده است
۰۵ آبان ۱۳۹۵


بر اساس اطلاعات رسمی که دولت افغانستان منتشر کرده، در ولایت غور افغانستان گروه «دولت اسلامی» (داعش) ۳۳ غیرنظامی را کشته‌اند.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور چهارشنبه ۲۶ اکتبر / ۵ آبان گفت افراد داعش روز سه‌شنبه قصد داشتند حدود یک هزار رأس گوسفند را بدزدند اما با مقاومت ساکنان محلی و نیروی انتظامی مواجه شدند.
در جریان این ماجرا دو تن از ۱۰۰ نیروی داعش کشته و پسر یک فرمانده نیز زخمی شد.
به‌هنگام عقب‌نشینی داعشی‌ها به‌عنوان انتقام غیرنظامیان را ربوده و سپس کشتند.
به‌گفته خطیبی مهاجمان پیش از این از اعضای گروه طالبان بودند که هشت ماه پیش به شرق افغانستان رفتند و در آن‌جا به داعش پیوسته و بازگشتند.
ناصر خاضع، والی غور گفت در میان کشته‌شدگان چند کودک نیز وجود دارند. او معتقد است این اقدام داعش انتقام‌گیری از کشته‌شدن یکی از رهبرانش در شمال فیروزکوه، مرکز این ولایت است.
خاضع به خبرگزاری فرانسه گفت: «روز گذشته نیروهای امنیتی با کمک مردم محلی عملیاتی را به‌پیش بردند که منجر به کشته شدن یک فرمانده داعش شد.»
بیشتر افراد ربوده‌شده توسط داعش چوپان بودند. جنازه کشته‌شدگان بامداد چهارشنبه یافت شد.
در کنار گروه طالبان، داعش نیز به فعالیت‌های خود در افغانستان افزوده است. به‌ویژه در شرق افغانستان داعش به رقیبی برای طالبان تبدیل شده است. در پایان ماه ژوئیه داعش مسئولیت حمله به شیعیان هزاره در کابل را برعهده گرفت. در این حمله بیش از ۸۰ نفر کشته شدند.

رادیوزمانه 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر