پنجشنبه، دی ۰۷، ۱۳۹۶

#ایران# تصویب قطعنامه در سنای آمریکا در خصوص آزار حکومتی بهائیان و نقض حقوق اقلیت‌ها در ایران

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سی و دو سناتور جمهوری‌خواه با ارائه قطع‌نامه ای در مجلس سنا اعلام کردند: «آزار و اذیت بهائیان در ایران نشان‌دهنده نقض شدید حقوق پایه انسانی است و در جامعه بین‌المللی جایی ندارد.»
سناتور جمهوری‌خواه، ران وایدین در جریان رأی گیری گفت: «به دفاع از بهائیان در مقابل ستم ملاها افتخار می‌کند.»
او تأکید کرد که به فعالیت برای رفع تبعیض علیه جامعه بهائیان در ایران تا برخورداری از آزادی ادامه خواهد داد.
این قطعنامه پس از رأی گیری با حمایت فراجناحی در سنای آمریکا به تصویب رسید.
مصوبه سنا یادآوری می کند که از سال ۱۳۵۷، مقامات جمهوری اسلامی ایران بیش از دویست تن از رهبران بهایی را اعدام کرده‌اند و بیش از هزار بهایی از مشاغل خود در سازمان‌های دولتی و دانشگاه‌ها اخراج شده‌اند. همچنین در ده سال گذشته حدود ۸۵۰ بهایی خودسرانه بازداشت شده‌اند.
مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه در جلسه سنا گفته بود که رژیم جمهوری اسلامی ایران در چند دهه‌‌ای که بهائیان را بی‌رحمانه سرکوب کرده است، آنها را شهروندان درجه دو تلقی می‌کند.
آنتونی ونس، مدیر روابط عمومی بهائیان در آمریکا گفت یک دهه بازداشت ناعادلانه آقای توکلی و حمله اخیر برای بستن فروشگاه‌های متعلق به بهاییان به روشنی دلائل تصویب قطعنامه را شرح می‌دهد.
قطعنامه همچنین از رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا درخواست کرده است با استفاده از مصوبات فعلی تحریم‌هایی را علیه مقام‌های مسئول در نقض و تجاوز به حقوق بشر در ایران اعمال کنند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر