چهارشنبه، دی ۰۶، ۱۳۹۶

#ایران# گزارشی از آخرین وضعیت هادی قائمی؛ زندانی سیاسی بیمار و سالخورده



 27.12.2017

 سید هادی قائمی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که پیشتر حبس در تبعید خود را در زندان گنبد سپری و پس از ۵ سال با وخامت حال در اردیبهشت ماه ۹۴ به زندان اوین منتقل شده علیرغم کهولت سن و بیماری جدی همچنان به تحمل حبس ادامه می دهد. آقای قائمی در پی اعتراضات عاشورای ۸۸ توسط نهاد های امنیتی دستگیر و ابتدا به اتهام محاربه به اعدام سپس به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا،  هادی قائمی از بازداشت شدگان عاشورای ۸۸ است که با ۱۵ سال محکومیت حبس به زندان گنبد تبعید و پس از ۵ سال به دلیل کهولت سن و جهت درمان بیماری های مختلف در اردیبهشت ماه ۹۴ به زندان اوین بازگردانده شد.
این زندانی سیاسی بیمار تاکنون دو مرتبه در بیمارستانی خارج از زندان تحت درمان قرار گرفته و روند درمانی اش پیگیری می شود.

خانواده آقای قائمی درخواست اعاده دادرسی نیز داده اند اما این درخواست در دادسرای تهران تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده است.

این زندانی سیاسی از مشکلات روحی و بیماری هایی چون سرطان پروستات و فشار خون رنج میبرد و علی رغم تشخیص پزشک بیمارستان مبنی بر عدم تحمل کیفر، درخواست آزادی مشروط یا مرخصی استعلاجی نامبرده با مخالفت مسئولین زندان مواجه شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای قائمی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “فارغ از کهولت سن این زندانی سالخورده، مدتی پیش از بابت پروستات تحت جراحی جدی قرار گرفت و غده سرطانی برداشته شد ولی عامل هنوز تخلیه نشده است”.

این منبع مطلع در ادامه گفت: “خانواده آقای قائمی هفته گذشته درخواست عدم تحمل کیفر را نیز  تحویل پزشک قانونی داده اند، این درخواست درحال بررسی است”.
لازم به یادآوری است با توجه به مدتی که تحمل حبس کرده اند، آزادی مشروط شامل این زندانی بیمار نیز میشود ولی تا لحظه تنظیم این گزارش مسئولین زندان اوین و مقامات قضایی برای آزادی این زندانی هیچگونه مساعدتی نکرده اند.

آقای قائمی که در دهه هفتم زندگی اش به سر می برد چند روز بعد از اعتراضات ۶ دی ماه ۸۸ توسط مامورین وزارت اطلاعات در منزلش دستگیر و به سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی در سال ۸۹ پس از محکومیت ۱۵ سال حبس در دادگاه به زندان گنبد کاووس تبعید شد.
روز دوشنبه پانزدهم شهریورماه سال ۸۹ هنگامی که خانواده آقای قائمی برای ملاقات با وی به سالن ملاقات بند ۳۵۰ زندان اوین مراجعه کرده بود پس از طی تمامی مراحل ملاقات و انتظار طولانی به ایشان اطلاع داده شد که به جای ملاقات به زندان گنبد کاووس تبعید می شود.
وی در ازدیبهشت ماه سال ۹۴ بدلیل وخامت حال جسمی به بند ۷ زندان اوین بازگردانده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر