پنجشنبه، مهر ۱۸، ۱۳۹۲



5:32:07 AM 1392/7/18
کنوانسیون جوامع ایرانیان در آلمان
کنوانسيون جوامع ايرانيان در آلمان
کنوانسيون جوامع ايرانيان در آلمان - قسمت سوم






کريستيان سيمرمان، مدير دفتر حقوق بشر و امور اقليتها در برلين

 
متشکرم. من افتخار می کنم که می توانم اين جا در کنار شماباشم. زنده باد مقاومت ايران، زنده باد سازمان مجاهدين خلق.
من به طور خاص خوشحال هستم که می توانم بعد از اين جوانان صحبت کنم، به دليل اين که آنها آينده هستند، آينده شما آغاز شده است. و اين رژيم است که در نقطه پايانی خود به سر می برد. کسی که اجازه چنين قتلهای بزدلانه ای را می دهد و يا به آن دست می زند، خودش را خارج از محدوده بشريت قرار می دهد.
اين جنايت عليه بشريت است و اين عمل نشان دهنده پايان آنهايی است که چنين اقدامی انجام می دهند، و من می بينم که ما، شما و ما، پيروز می شويم. ما تسليم نخواهيم شد. و من به طور خاص از خانم دکتر بلورچی تشکر می کنم. شما در کنار درد خودتان به يک نکته ديگر هم اشاره کرديد. شما يادآوری کرديد دهها هزار تن را که جسم خودشان را برای آزادی و دموکراسی فدا کردند. روح آنان در اين جا با ماست. من می توانم به شما تضمين بدهم، اين انسانها نمرده اند. آنها اين جا در کنار ما هستند و ما در کنار آنان هستيم. و من خوشحال هستم که می توانم با شما صحبت کنم، و من خطاب به شما هم صحبت می کنم، شما اعتصاب غذا کنندگان. شما موفق می شويد! من همواره به دوستانم در ليبرتی فکر می کردم. اما اين که بتوانم يک روزی آنها را از نزديک ببينم و اين مردان و زنان را در مسيرشان همراهی بکنم برايم يک افتخار است. و ما در مسير صحيح قرار داريم. به اين دليل که اتفاقاتی خواهد افتاد و اتفاقاتی بايد رخ دهند.
رئيس جمهور آمريکا، من صحبتم را قبل از هر کسی خطاب به شما می کنم. بعد از صحبتهای فرزند خانواده کندی، پاتريک کندی، که ما امروز ديديم، يکی از بزرگترين خانواده های ايالات متحده، که در کنار ما ايستاده است، الآن به اين پی بردم که آمريکاييها رئيس جمهوری دارند که ظاهرأ اين شجاعت را ندارد که کاری را که وظيفه اوست انجام دهد. يعنی ارائه کمکهای انسان دوستانه به کسانی که آمريکا به آنها قول کمک و حفاظت داده بود.
در اين روزها مالکی نزد شما می آيد. اجازه ندهيد که او برود! اطمينان حاصل کنيد که اين 7 گروگان قطعاً آزاد شوند. تا در معرض خطر مرگ، شکنجه و زندان قرار نگيرند. مطلقاً هيچ دليلی برای زندانی کردن آنها وجود ندارد. نکته بعدی در مورد دوستانمان در ليبرتی است. اين وظيفه ايالات متحده است که از اين انسانها حفاظت کند. ای لعنت بر شما.
به عنوان يک آلمانی و به عنوان يک فعال حقوق بشر می گويم که اين وظيفه ما آلمانيهاست، برای پايان دادن به ديکتاتوريها تلاش کنيم، چون ما هم از يکی از بدترين ديکتاتورها آزاد شده ايم چون کسی هيتلر را به تسليم شدن وا نداشت، او را بايد شکست می دادند.
اين مبارزه قطعاً که آسان نيست، اما بايد پايداری کرد و من همواره خوشحال هستم، نه تنها خوشحال، بلکه افتخار می کنم با انسانهايی کار کنم که اين ظرفيت پايداری، اين قدرت و انرژی را دارند و همواره به راهشان ادامه می دهند. انسانهايی که هرگز تسليم نمی شوند. فقط می توانم به شما بگويم، ادامه بدهيد! من از اين بابت از شما سپاسگزارم. اينها جنايت عليه بشريت است و طبق قانون اساسی ما و مطابق قانون جزا می بايست اين موضوع را به دادگاه کشاند. چرا دادستان کل فدرال در شهر کارلسروهه حتی به اين فکر نيافتاده است که مالکی و سايرين را بالاخره به دادگاه لاهه بکشاند؟ اين وظيفه ماست. حقوق بشر پايه ايی ترين حقوق می باشد و آنها متعلق به همه انسانها در اين دنيا می باشد. و خود را وقف آن کردن باارزشترين کاريست که می توان کرد. من فقط يک فعال کوچک حقوق بشر در برلين هستم که اميدوار است بتواند کمی کمک کار باشد، اما بيش از هر چيزی ترجيح می دهم که شما را تقويت کنم و به شما کمک کنم. چون شما الگوی ما، مشعل ما و خوشبختی ما هستيد.
با تشکر از شما

 
حسين نياکان- انجمن حمايت از زندانيان سياسي
35روز بعد از 10شهريور، انجمن حمايت از زندانيان سياسی به خود می بالد که دانش آموز مکتب زندانيان سياسی هم چون فرمانده زهره قائمی، ژيلا طلوع، فاطمه کامياب، مريم حسينی، و هزاران زندانی سياسی که با رسا ترين صدا به تسليم و عجز نه گفتند.
به روح پر فتوح شهدای قهرمان 10شهريور درود می فرستيم که اين چنين با خون خود حق را برجسته و منور ساختند.
ما در همبستگی با عزيزانی که درد جانکاه اعتصاب غذا را بر خود هموار کرده اند تا آزادی گروگانها و امنيت و حفاظت ليبرتی محقق شود اعلام می کنيم که برای تحقق خواسته های برحق آنان لحظه ای از پای نخواهيم نشست و با رساترين صدا به دولت آلمان می گوييم که نبايد بی اعتنا نسبت به جنايتهای مالکی که برای ماندن در قدرت دست به هر عمل شنيعی می زند به روابط خود با او کمافی السابق ادامه بدهد و چشم را بر اين جنايات ببندد. دولت آلمان بايد برای آزادی گروگانها اقدام کند. همين حالا! همين حالا همين حالا
سلام بر آزادی درود بر رجوی

 
مجيد باقری- انجمن عدالت
به نام ايران و به نام شقايقهای شهيد در اشرف
در گذار از سالهای دشنه و دشنام رژيم آخوندی و روزهای عصر غارت و مماشات غربيها و تکرار شلاق برگرده اسيران و حکم سنگسار و اعدام آزادگان هنگام رقص خوکها با عمامه های سياه و سفيد، بر منبرهای بلاهت و سفاهت جمهوری ننگ و نفرت آخوندی بر بی شمار جنايات خود عليه آنچه ايران و ايرانی است و مقاومت افزود.
آخوندهای جنايتکار با حمله به شهر اشرف و کشتاری فجيع 52تن از پاکبازترين عاشقان ايران با دستان بسته، و گروگانگيری بزدلانه 7تن از آنان به خيال خام خود می خواست شعله مقاومت را که کانون آن را در اشرف است خاموش کند، غافل از اين که روشنی خانه مقاومت در دل ميليونها ايرانی است و خاموشی ناپذيراست.
متأسفانه در يک ماه سکوت و بی عملی سازمان ملل و دولت آمريکا و رسانه های بين المللی واکنش جدی به اين جنايت فجيع انجام نگرفته و هنوز استقرار کلاه آبيهای سازمان ملل در اطراف ليبرتی برای جلوگيری از حملات مجدد محقق نشده و خانواده های ما هم چنان در خظر روزمره قرار دارند
با درود به همه شهدای راه آزادی و سلام به دستان عاشقی که در ايران، ليبرتی يا هرگوشه ای از اين جهان خاکی به نام مجاهد از روز و پنجره باز سخن می گويند. مطمئنم که مرتجعان و نواله جويانشان با روزی دو سه چند سردفتری تزوير و ريا قادر نخواهند بود که اين نسل کشی را ادامه دهند

 
محمدعلی محرابی ـ جامعه متخصصان غرب آلمان
با سلام به ارواح 52 شهيد قهرمان اشرف و درود به 7 قهرمان اسير در دست جانيان خامنه ای جلاد که توسط مزدوران آدمکش مالکی جنايتکار به اسارت گرفته شده اند.
درود به رهبری انقلاب نوين، مسعود و مريم
از طرف جامعه متخصصان غرب آلمان مفتخرم که در اين گردهمايی با شکوه حمايت همه جانبه خودمان را از خواسته های بر حق رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران اعلام کنم.
جای آن دارد که از همه حاميان و وجدانهای بيدار خارجی و به خصوص آلمانی تشکرات و قدردانی خود را اعلام کنيم.
شما وجدانهای بيدار در واقع نمايندگان واقعی مردم هستيد، درود بر شما.
سلام بر خلق، سلام بر آزادی

 
حسين يعقوبی- مرکز همگرايی مهاجرين در اشتوتگارت
ياران مقاومت،
دوستان عزيز،
35روز از آن سحرگاه خونين که ٥٢ قهرمان مجاهد خلق، ٥٢ عا شق شرزه و زيباترين شقايقهای باغ مقاومت به خون غلتيدند، می گذرد
ياد و خاطره اين ستارگان شب کوب ما را در پيوندی پولادين با رهبری اين مقاومت سترگ تا سرنگونی رژيم جنايتکار حاکم بر ايران يک لحظه آرام نخواهد گذاشت.
اما سخنی کوتاه با آنان که با بی عملی خود عملاً راه اين فاجعه انسانی را هموار کردند.
دولت ايالات متحده که بر طبق تمامی معاهدات شناخته شده بين المللی مسئول حفاظت از ساکنان بی دفاع و غيرمسلح اشرف بود و با تک تک نفرات قرارداد حفاظت امضاء کرده بود، در مقابل اين جنايت هولناک خفقان گرفته وعملا هيچ اقدام عملی انجام نداده است.
مخاطب دوم من سازمانی است که خود را به ناحق سازمان ملل متحد ميپندارد.
در مقابل اين بی عدالتی بايد با صدای بلند فرياد کشيد ننگ بر شما ای حاميان دروغين حقوق بشر! ننگ بر شما ای کسانی که شرافت خود را در مقابل چند بشکه نفت به تاراج می گذارد!
اما اين را هم بدانيد، که مجاهدين و مقاومت ايران ريشه در قلوب مردم ايران دارند و ما ياران اين مقاومت تا آخرين نفس در کنار رهبر تاريخی اين مقاومت می ايستيم وبا بکار گرفتن تمام امکانات دموکراتيک خود حقوق برحق اشرفيان قهرمان را يعنی حفاظت برای قهرمانان خلق، و آزادی هفت گروگان قهرمان را بر بام جهان فرياد می کشيم.
درود بر قهرمانان اشرف در ليبرتی
مرگ بر رژيم سفاک آخوندی و رئيس جمهور قاتلش روحانی

 
آيدا افراسيابی انجمن دانشجويان و جوانان ايرانی غرب آلمان
شهادت 52نفر از مجاهدين برای ما بسيار دردناک و تکاندهنده است. سختترين لحظات ديدن صحنه های شهادت رحمان و ياسر بود. آخر آنها همکلاسيها و همبازيهای دوران کودکی ما بودند. آنها با اين که از رفاه کامل برخوردار بودند، زندگی و همه دوست داشتنيهای خود را رها کردند و عشق و انگيزه بالاتری را به عنوان هدف زندگی خودشان انتخاب کردند. عشق به آزادی ايران و ايرانيان.
زندگی رحمان، ياسر که از همين جا رفتند و ناصر و حسن که از داخل ايران به اشرف رفته بودند هميشه برای ما بسيار انگيزاننده بود. اما شهادتشان اوج قله فداکاری آنها بود. آنها اگر چه بسيار جوان بودند اما برای همه ما آموزگاران عشق به ميهن، فداکاری هستند. سرداران شجاعی که تمام عيار از حقيقتی که به آن ايمان داشتند، يعنی يک ايران آزاد، دفاع کردند. آنها دهسال در مقابل همه توطئه ها و فشارها، مقاومت کردند،

 
آذر سيدی انجمن دانشجويان و جوانان ايرانی غرب آلمان
هر ايرانی و هر انسان آزاديخواهی خود را مديون اين شهيدان می داند که ارزشهای آزاديخواهانه و انسانی را اين طور بالا کشيدند. اما ما جوانان ايرانی به طور خاص خود را مديون اين قهرمانان جوان می دانيم. آنها برای نسل جوان ايرانی مشعل و چراغ راه شدند و درس تسليم ناپذيری را به همه دادند.
ما برای ادامه راه آنها آماده هستيم و در اين جا با تمامی توانمان برای حفاظت شان تلاش خواهيم کرد
هم چنانکه صبا گفته بود تا آخرش می ايستيم

 
فربد ماهوتچيان - انجمن دانشجويان و جوانان دموکراتيک ايرانی ـ شمال هامبورگ
من به عنوان يک جوون ايرانی، به اين جا اومدم. تا همبستگی خودم و جوانان شمال آلمان را اعلام کنم، ميدونيد، يک جوون ايرانی بايد انتخاب کنه، به هزار طرف کشونده ميشه، يکی مياد ميگه بابا بی خيال، سياست چيز کثيفيه، بيا تو اروپا که زندگی می کنی بی خيال اين حرفها باش، يکی ديگه مياد، ميگه اصلاً تو ايرون خبری نيست، همه دارند در آرامش زندگی خودشونو پيش می برن، برو خودت ببين، خوب از اين دو تا که نمی شه انتخاب کرد. يا بايد سنگدل باشی، يا که کور، خدا رو شکر ما که اين جا بزرگ شديم، اما تربيت شده يک مقاومتی هستيم، که چهره واقعی اين رژيم رو به ما نشون داد،
هم سن و سالای ما مثل حنيف، سعيد، صبا، رحمان و نسترن، به ما ايستادگی رو درس دادن. درسی که تو هيچ دانشگاهی و تو مدرسه ای به ما ياد نمی دن. اشرف، پايداری و عشق به ايران رو از نو به ما نشون داد. بی سلاح و بی دفاع، تنها با آرمان، و ايمان خود، حريف خامنه ای و مالکی شدند. بعضيها ميان ميگند، کار مجاهدين ديدی تموم شد، اشرف رو ازشون گرفتن، بذاريد جواب اونا رو با جمله ای از برادر مسعود بدم. که بيش از 30سال پيش در امجديه می گفت، بعد از اين همه خون دادنها، حتی يک ساختمون رو هم در تهران برای ما نذاشتند، گفتيم آقا اجاره ميديم، گفتن نمی شه، گفتيم آقا مهلت بدين، گفتن نمی شه، ای وای، ما که بند ساختمون نيستيم، کی کار ما بند بوده به در و پيکر، کار ما بند بوده به قلب و جگر.
اشرف را از ما نميتونند بگيرند چرا که اشرف يک جا يا يک مکان نيست، اشرف يک عقيده، يک سمبل و يک فکر است. و همان طور که موسی می گفت، اين فکر باقی ماندنی است. چون حقه، اين فکر جای خودش رو در جامعه و تاريخ باز خواهد گذاشت. پس بياييد در تک تک قلبامون، هر کدوممون يک اشرف تازه بسازيم.

 
علی خطيب- شورای ايرانيان شهر کلن
سی و پنج روز از 10شهريور که در آن 52 اشرفی قهرمان با دلاوری خود آموزگاران درس درخشان زهره بودند می گذرد. آری، در آن سحرگاه خونين 52 اشرفی قهرمان يک درس ماندگار از خود برای تمامی اشرف نشانها در سراسر جهان به جا گذاشتند. درس شرف، درس فدا، درس وفای به عهد و درس پايداری قهرمانانه. درسی که فلسفه وجودی سازمان پرافتخار مجاهدين خلق ايران است.
ما اعضای شورای ايرانيان شهر کلن، با افتخار و سربلندی خود را جامعه اشرف نشانان دوران بعد از 10شهريور می دانيم و حمايت خود را از اعتصاب غذای هموطنان شريفمان در برلين و خواسته های برحق آنان که آزادی 7 گروگان اشرفی و استقرار کلاه آبيهای ملل متحد در کمپ ليبرتی برای تأمين حفاظت اشرفيها می باشد اعلام می کنيم. ما برای تحقق اين خواسته ها در اسرع وقت از هيچ کوشش و تلاشی دريغ نخواهيم کرد. با تمام توان صدای اعتصاب کنندگان در سراسر آلمان خواهيم شد و همينجا از تمامی هموطنانی که صدای ما را می شنوند می خواهيم که از هر طريق ممکن اين صدا را به رسانه های جمعی برسانند تا به نحو گسترده يی انعکاس پيدا کند.
به اميد روزی که ولايت فقيه سرنگون شود و هيچ آخوند جنايتکار و ستمکاری در ايران اين زيباترين وطن باقی نماند و چشم مردم ما به ديدن شير هميشه بيدار خود و مهر تابان خود روشن شود و آزادی و آبادی به ميهن بازگردد

 
بهمن بيات - جامعه ايرانيان در بوخوم- مونستر
در سی وپنجمين روز اعتصاب غذای برای آزادی گروگانهای اشرفی، جامعه ايرانيان بوخوم ـ مونستر در آلمان به روان پاک 52قهرمان شهيد درود می فرستد و همبستگی خود را با اعتصابيون ليبرتی تجديد و اعلام می کند تا زمانی که تمامی 7 گروگان اشرفی آزاد شوند و حفاظت قهرمانان اشرفی در ليبرتی به طور کامل تأمين گردد هرگز از خواسته های عادلانه خود کوتاه نمی آيد.
ما از دولت آلمان انتظار داريم و خواهان آن هستيم که ادامه روابط اقتصادی اين کشور با دولت مالکی را مشروط به آزادی گروگانها، تأمين حفاظت اشرفيها و رعايت حقوق بشر در اين کشور نمايد جامعه بين المللی و از جمله دولت آلمان در قبال امنيت و حفاظت اشرفيها مسئوليت قانونی و اخلاقی دارد که بايد به آن عمل کند و نمی توانند در عين جنايات روزمره ای که در ايران و عراق و سوريه روی می دهد به تجارت خون ادامه بدهند اين بيشرافتی و بی پرنسيبی است و هرگز وجدان بشريت آن را نخواهد بخشيد هم چنان که سکوت در مقابل جنايات هيتلری نيز هرگز در تاريخ بخشيده نشدند.
ما با صدای بلند از روز اول روی کارآمدن روحانی گفتيم که از درون اين رژيم فاسد هيچ تغييری متصور نيست. تغيير در ايران فقط و فقط با سرنگونی اين رژيم ددمنش و قرون وسطايی در تماميت آن و با تمامی جناحهايش به دست می آيد. ما هم بر همين خواسته پای می فشاريم و از آن کوتاه نخواهيم آمد.
در نفی اين رژيم ما خواهان تغيير دموکراتيک با خانم مريم رجوی هستيم. ما خواهان ايرانی آزاد و به دور از هر نوع استبداد هستيم و به آخوندها می گوييم کور خوانديد اگر فکر کرديد که با شهادت 52 قهرمان اشرفی می توانيد مجاهدين را نابود کنيد. ما آن چنان که رهبر انقلاب گفت يک، دو، سه، 100 و 1000 اشرف در سراسر ايران خواهيم ساخت و همين اشرفيها و اشرف نشانان شما را به زباله دان تاريخ خواهند افکند.

مرگ بر اصل ولايت فقيه
زنده باد آزادی، زنده باد رجوی

 
زهره محسنی
با سلام به روح ارواح پاک 52 فروغ آزادی کهکشان زهره
با درود به مجاهدان لبيرتی و يارانشان در سراسر جهان و با سپاس فراوان از برگزارکنندگان کنوانسيون اتحاديه جوامع ايرانی مقيم آلمان و پيام همبستگی آنان با مجاهدين ليبرتی و متحصنان و اعتصاب غذا کنندگان.
ما اعتصاب غذاکنندگان از دولت آمريکا و سازمان ملل متحد و دولتهای اروپايی می خواهيم که با اهرمهای فشار خود دولت جنايتکار نوری مالکی را وا دار سازند تا هر چه سريعتر 7 گروگان اشرفی آزاد شود و سازمان ملل هم با استقرار نيروهای کلاه آبی خود در زندان ليبرتی مانع از يک کشتار ديگر شود.
به نمايندگی از اعتصاب غذاکنندگان در اين جا اعلام می کنم تا تحقق اين خواسته مان هم چنان به تحصن و اعتصاب غذای خود ادامه خواهيم داد.

 
 
زهرا رفيعی انجمن زنان دموکراتيک ايرانی ايالت هسن
من می خواهم از اين جا به عزيزانمان در ليبرتی بگم گرچه ما اسما مادريم ولی درس وفاداری، گذشت، عشق، ايمان، فداکاری بی حد را ما از شما آموختيم ما در برابر شما هيچيم
به شما افتخار می کنيم به اميد شما زنده هستيم و بدانيد شما ما را، بچه ها ی ما نوه های ما را به آينده روشن اميدوار می کنيد ما به شما افتخار می کنيم و صدای شما در سراسر جهان خواهيم بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر