پنجشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۹۳

ايران: 43 اعدام طي 9روز

اين اعدامها سه اعدام در ملأعام و اعدام دست كم سه جوان از جمله يك جوان كه در هنگام بازداشت 14ساله بود و دو زن را شامل مي شد
به دنبال شكست مذاكرات اتمي و همزمان با افزايش بيسابقه قميت نان فاشيسم ديني حاكم بر ايران در هراس از خيزشهاي بنيان كن اجتماعي بر ابعاد اعدامهاي جمعي افزوده است. با اعدام 18 زنداني در روز 11 آذر شمار اعدامها در فاصله روزهاي 3تا 11اذر به 43 نفر بالغ مي شود كه عمده آنها مخفيانه صورت گرفته است. برخي از اعدامهاي ثبت شده در اين فاصله به شرح زير است:
در روز 11 آذر 11زنداني در زندان قزل حصار كرج اعدام شدند. يك زن زنداني و همسر زندانيش و يك تبعه افغانستان در ميان اعدام شدگان بودند. اين پنجمين سري اعدام جمعي در اين زندان طي هفته هاي اخير است. به دنبال انتقال اين زندانيان به سلولهاي انفرادي در روز 10 آذر براي اجراي حكم اعدام، زندانيان بند 2زندان قزل حصار در اعتراض به اعدامهاي جمعي و به منظور توقف اعدام همزنجيران خود دست به اعتصاب غذا زدند. رئيس زندان اعتصاب كنندگان را تهديد كرد در صورت ادامه اعتراض 200نفر را اعدام خواهد كرد.

در همان روز 11 آذر چهار زنداني شامل يك زن در زندان مركزي اروميه و سه زنداني ديگر در زندان بندرعباس اعدام شدند.
در روز 7 آذر 2 زنداني در اردبيل و قم اعدام شدند.
در روز 6 آذر 3زنداني در شهرستان جغتاي و مشهد در ملأعام اعدام شدند. زنداني اعدام شده در جغتاي- در استان خراسان رضوي - يك جوان 20 ساله بود كه دژخيمان به رغم رضايت شاكيان او را اعدام كردند.
در روز چهارشنبه 5 آذر 5زنداني به طور جمعي در زندان گوهردشت كرج و دو زنداني ديگراز جمله يك جوان 23 ساله در زندان قزوين و يك زنداني در زندان ساري اعدام شدند.
در روز 4 آذر 10 زنداني به‌طور جمعي در زندان قزلحصار کرج به دار آويخته شدند.
در همين روز دژخيمان رحيم نورالله زاده، يك زنداني جوان را كه به هنگام دستگيري فقط 14سال سن داشت، در زندان تبريز حلق آويز كردند. علاوه بر رحيم نورالله زاده، درميان زندانياني كه به تازگي اعدام شده اند، فردین جعفریان، احد اکبری، بهنام حکیم خانی، محسن مقدم نيز به هنگام بازداشت كمتر از 18سال داشتند.
در روز 3 آذر يك زنداني در زندان مركزي كاشان اعدام شد.
همچنين در هفته اول آذرماه عوامل نيروهاي انتظامي رژيم چهار تن را در شهرستان چرام در استان كهگيلويه و بوير احمد شلاق زدند. محمد موسوي، فرمانده انتظامي چرام گفت: «امنيت مردم [بخوانيد حكومت آخوندي] براي دستگاههاي قضايي، امنيتي و انتظامي مهمترين دغدغه است و در اجراي اين وظيفه هرگز کوتاهي نکرده و نخواهند کرد. ...دستگاه قضايي در برخورد با آنان به هيچ وجه مسامحه نخواهد کرد».
سكوت و بي عملي جامعه جهاني در مقابل مجازاتهاي ضد انساني و اعدامهاي جمعي و خودسرانه در ايران، فاشيسم ديني حاكم را در ادامه اين سياستها تشويق كرده است. اين رژيم قرون وسطايي به خاطر جنايت عليه بشريت بايد از جامعه ملل طرد و پرونده جناياتش به شوراي امنيت احاله شود. سردمداران اين رژيم كه ننگ بشريت معاصر هستند، بايد در مقابل عدالت قرار گيرند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
12 آذر 1393 (3 دسامبر2014)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر