پنجشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۹۳

افزايش تعداد زنان كارتن خواب و شناسايي 2000كودك خياباني


    iran a0f9e
« به گزارش ایسنا  ،مسئول بهزیستی ،سازمان بهزيستي از گسترش زنان و کودکان کارتن خواب گزارش داده است د.

... رئيس سازمان بهزيستي كشور در ادامه با اشاره به شناسايي و جمع‌آوري تعدادي از كودكان خياباني و متكديان گفت: در شش ماهه امسال بالغ بر 2000نفر از اين افراد شناسايي و ساماندهي شده‌اند».
اعتراض كارگران معدن زغال سنگ تخت مينودشت « در معادن زغال‌سنگ البرز شرقي از اعتراض صنفي حدود 300نفر از كارگران شاغل در معدن «‌تخت» (واقع در شهرستان مينودشت) از زير مجموعه‌هاي اين واحد معدني خبر دادند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حدود 300 كارگر اين معدن كه در دل جنگلهاي شهرستان مينو دشت مشغول استخراج زغال‌سنگ اند بيش از دو ماه است كه حقوقشان هم‌چون ساير 1400 كارگر معادن البرز شرقي به تأخير افتاده است و به همين دليل امروز دست از كار كشيدند. حق بيمه اين كارگران نيز در چهار ماه گذشته به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت نشده است. شركت معادن زغال‌سنگ البرز شرقي از سه واحد مجزاي استخراج به نام معدن «‌طرزه» با حدود 800 كارگر، معدن «‌تخت» مينودشت با حدود 300 كارگر و معدن «‌راميان» با حدود 50 كارگر تشكيل شده است. ايلنا روز گذشته از اعتصاب كارگران معدن طرزه با مطالبات صنفي مشابه كارگران معدن تخت خبر داده بود...».
اعتراض صنفي كارگران «آلوميناي جاجم»
«كارگر قراردادي كارخانه «‌آلوميناي جاجم» واقع در استان خراسان شمالي در واكنش به كاهش حقوق و ساير مطالبات صنفي‌شان از شيوه‌اي تازه براي اعلام اعتراض استفاده كردند.
كارگران اين كارخانه از صبح روز 27آبان ماه تا امروز (11آذر) در واكنش به بي‌توجهي كارفرماي نسبت به درخواست‌شان براي بازنگري در محاسبه حقوق و ساير مزاياي قانوني، اتوبوسهاي سرويس كارخانه را در ميانه راه متوقف كرده و بخشي از مسير رسيدن به سالن‌هاي توليد (مسافت يك كيلومتري) را دسته جمعي پياده‌روي مي‌كنند.
بر اساس گزارش كارگران، اين اعتراض صنفي از روز هشتم آذرماه وارد فاز تازه‌يي شده است و كارگران علاوه بر پياده‌روي جمعي، خوردن غذاي كارخانه را نير تحريم كرده‌اند...».
اعدام ده‌ها زنداني در قزل حصار و اعتصاب زندانيان
« در اعتراض به اعدام دهها زنداني در زندان قزل‌حصار كرج، زندانيان واحد ۲ اين زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. در دو هفته‌ي اخير، قريب به ۴۴ تن از زندانيان محكوم به اعدام محبوس در واحد ۲ زندان قزل‌حصار كرج، در گروههاي ۱۱ نفره جهت اجراي حكم به سلولهاي انفرادي منتقل شدند.
آخرين گروه از اين زندانيان ظهر امروز جهت اجراي حكم فراخوانده و به انفرادي منتقل شدند و احتمال قريب به يقين تا ساعتهايي ديگر بدار آويخته خواهند شد. «علي گلياراني»، «يوسف فاخته»، «منصور يادگاري» و دو نفر با نام كوچك «سلام» و «بهنام» اسامي پنج تن از اين اعداميان است.
زندانيان محبوس در برخي سالن‌هاي واحد ۲ اين زندان از امروز، دوشنبه دهم آذر ماه، در اعتراض به اين اعدام‌هاي جمعي به‌صورت نا محدود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
در واحد ۲ زندان قزل‌حصار كرج كه از ۹ سالن تشكيل شده است، قريب به ۳۰۰۰ نفر از متهمان جرايم مربوط به مواد مخدر محبوس هستند و دست‌كم حكم اعدام ۱۰۰۰ تن از ايشان قطعي شده است...».
سايت هرانا11 آذر 1393ـ2 دسامبر 2014
اعتصاب غذا و اعتراضات گسترده زندانيان در اعتراض به انتقال ۱۲ زنداني جهت اجراي حكم ضدبشري اعدام
« صبح روز دوشنبه ۱۰ آذرماه ۱۲ زنداني از جمله يك زن زنداني از زندان قرچك ورامين و بقيه از سالنهاي مختلف واحد ۲ و۳ زندان قزل‌حصار كرج جهت اجراي حكم قرون‌وسطايي و ضدبشري اعدام به سلولهاي انفرادي منتقل شدند. در ميان اين ۱۲ زنداني يك زوج زنداني و هم‌چنين يكي از اتباع افغانستان ديده مي‌شوند. تعداد زندانياني كه از زندان قرچك ورامين و سالنهاي مختلف زندان قزل‌حصار به سلولهاي انفرادي منتقل شده‌اند به ترتيب زير مي‌باشد:
از زندان زنان قرچك ورامين ۱ زن زنداني / از سالن ۱ واحد ۲ زندان قزل‌حصار ۶ نفر / از سالن ۲ زندان قزل‌حصار ۱ نفر كه نام وي احمد عزيزي است همسروي نيز صبح امروز از زندان زنان قرچك ورامين جهت اجراي حكم اعدام به سلولهاي انفرادي زندان قزل‌حصار منتقل شده است / از سالن ۳ زندان قزل‌حصار كرج ۳ نفر / از واحد ۳ زندان قزل‌حصار كرج ۱ نفركه از اتباع افغانستان مي‌باشد.
در پي انتقال اين ۱۲ زنداني از زندان زنان قرچك ورامين و سالنهاي ۱، ۲، ۳ واحدهاي ۲ و ۳ زندان قزل‌حصار كرج به سلولهاي انفرادي جهت اجراي حكم اعدام تمامي‌زندانيان واحد ۲ در اعتراض به اين اقدام غيرانساني از صبح دوشنبه دست به اعتصاب غذا زده‌اند و هم‌چنين اعتراضات گسترده در سالنهاي مختلف واحد ۲ ادامه دارد.
هدف از اعتراضات و اعتصاب غذاي زندانيان در اين واحد، پايان‌دادن به اعدامهاي جمعي در اين زندان و نجات جان همبنديانشان است كه هم‌اكنون در سلولهاي انفرادي در انتظار اجراي حكم اعدام بسر مي‌برند.
گزارشات موثق حاكي از آن است كه در طي يك ماه گذشته ۴ سري اعدام جمعي در اين زندان صورت گرفته است».
لازم به يادآوري است واحد ۲ زندان قزل‌حصار كرج از ۱۰ سالن تشكيل شده كه در هر سالن بيش از ۶۰۰ زنداني نگهداري مي‌شوند. اكثر قريب به اتفاق زندانيان در اين سالنها يا در انتظار اجراي حكم اعدام به‌سر مي‌برند و يا در ليست صدور و تأييد حكم اعدام هستند».
سايت فعالين حقوق بشر و دمكراسي 10 آذر 1393ـ 1 دسامبر 2014
اخبار اجتماعي از سايتها و... ــــــــــــ
وخامت حال زنداني سياسي آيت الله كاظميني بروجردي
بنا به گزارش دريافتي، زنداني سياسي آيت الله کاظمینی بروجردی که در اعتراض به وضعیت هموطنان مظلوم که تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر، گرفتار توحش عوامل رژيم هستند، 16 روز دست به اعتصاب غذا زده بود، در پي اين اعتصاب غذا دچار وضعيت اورژانس و كاهش وزن شديد شده است. اين زنداني سياسي به درمانگاه زندان اوين منتقل شده بود اما دژخيمان خامنه اي از ارائه خدمات درماني مناسب به وي خودداري كردند.
خانواده آيت الله كاظميني بروجردي به دنبال ملاقات با وي در روز شنبه 8 آذرماه ومشاهده وضعيت جسمي وي خواستار انتقال اين زنداني سياسي به بيمارستاني مجهز در خارج زندان شدند اما دژخيمان خامنه اي هيچ رسيدگي به خواسته اين خانواده نكرده اند و وضعيت جسمي اين روحاني در بند همچنان وخيم گزارش شده است.
شلاق زدن در ملاءعام در شهرستان لامرد
متن خبر:بنا بر اخبار دريافتي روز يكشنبه 9آذر درروستاي «ترمان» از توابع بخش مركزي «لامرد فارس» يك زنداني كه از سوي بيدادگاه رژيم به 4سال حبس ، دوسال تبعيد و 45ضربه شلاق محكوم شده بودتوسط ماموران سركوبگر نيروي انتظامي درملا عام شلاق زده شد. اين اقدام ضدانساني با خشم و نارضايتي مردم روبرو شد.
تهران ـ اقدام دانشجويان عليه مدير مزدور دانشكده باستانشناسي
دانشجويان دانشكده باستانشناسي دانشگاه تهران در اعتراض به اقدامات سركوبگرانه و اخراج چند استاد توسط مزدور حسن طلايي كه مديريت فعلي اين دانشكده را به عهده دارد اقدام به جمع آوري امضا كرده اند.
حسن طلايي از مزدوران سرسپرده رژيم است كه تا كنون 4استاد دانشگاه را اخراج كرده است . اقدامي كه موجبات نارضايتي دانشجويان را فراهم كرده است .
بي اطلاعي از وضعيت زنداني سياسي كرد خبات منگوري
پس از گذشت 9روز از بازداشت هموطن كرد، « خبات منگوري» توسط ماموران بدنام اطلاعات آخوندي در شهر مهاباد از سرنوشت اين زنداني سياسي خبري دردست نيست .
«خبات منگوري» دبیر انجمن «حفاظت محیط‌‌ زیست »شهر« مهاباد» به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی در رابطه با اهانت و توهین تلويزيون رژيم آخوندي نسبت به حسن زیرک خواننده سرشناس کُرد، توسط مزدوران اطلاعاتي رژيم بازداشت شده است. پس از بازداشت اين هموطن كرد ، بلافاصله وي به مراكز شكنجه وبازجويي رژيم در اين شهر منتقل شد . تاکنون دلیل بازداشت و اتهام این هموطن کُرد به طوررسمي اعلام نشده، اما گفته می‌شود که وی به "اقدام علیه امنیت " متهم شده است .
لازم به يادآوري است پيش از اين در شهر مهاباد، «سوران یاهو» به‌همراه« کامیار ناظمی» نیز بازداشت شده بودند.
بيانيه جمعي از دانشجويان ادبيات دانشگاه تهران بمناسبت سالگرد 16آذر
آزادمنشي و آزادي خواهي مفاهيم معتبر نهفته در كنه واژه دانشجوست. هرگز نمي توان اين كلمه را از معناي واقعي آن جدا كرد. وگرنه چرا ديكتاتورها و مستبدين هر دوره تاريخي قبل از هر چيز با اين نام سر ناسازگاري پيدا مي كنند.
پس بر شانه هاي ماست كه همواره با آگاهي به وظايف خود درخشش اين نام را حفظ كنيم.
بخصوص در آستانه 16 آذر كه يادآور خاطره سه تن از هم دانشگاهيان ماست كه نام دانشجو را با ايستادگي خود معنا كردند و هنوز پس از گذشت 62 سال نامشان بر تارك دانشگاه تهران مي درخشد و بر افتخارات دانشجويان اين دانشگاه مي افزايد. جمعي از دانشجويان ادبيات دانشگاه تهران -آذر 93
اعتراض هموطنان عرب اهوازي در منطقه كوت عبدالله
هموطنان عرب در منطقه كوت عبدالله اهواز (كارون) با تجمع در مقابل فرمانداري رژيم نسبت به ناديده گرفته شدن حقوق ساكنان اين منطقه از سوي رژيم آخوندي اعتراض كردند. در اين تجمع كه روز دوشنبه ۱۰ آذر ماه برگزار شد تجمع‌كنندگان به آمار بالاي بيكاري، نبودن خدمات اوليه شهري و كمبود شديد فضاي آموزشي در كوت عبدالله، اعتراض كرده‌ اند. فاضلابهاي روباز و بالا آمدن آن در خيابان‌ها و وفور حيوانات موذي نظير موش در مناطق مسكوني از ديگر مشكلات اين منطقه است.
بيانية جمعی از کارکنان واحدهای عکاسی تهران به مناسبت 16 آذر
بنام ایران. با فرارسیدن 16 آذر (روز دانشجو)، با گرامي داشت خاطره تابناک سه ستاره شهید دانشکده فنی دانشگاه تهران، مصطفی بزرگ نیا، مهدی شریعت رضوی و احمد قندچی و با یاد جانباختگان قهرمان دانشجو در سال 88 اعلام می‌کنیم در شرایطی که دیکتاتوری حاکم بر ایران روزانه فشاررا بر همه آحاد خلق بخصوص بر دانشجویان و زنان در ميهن ستم زده بيشتر می‌کند تا صدای آزادیخواهی را خاموش کند، ما مردم ايران هیچ‌گاه از جنبش آزادیخواهی در میهن دست برنمی‌داریم. ما در برابر تاخت و تاز چماقداران بسیجی و لباس‌شخصی و اسیدپاشان خامنه‌ای به یاری زنان و دختران آزاده و جوانان و همه اقشار محرومی که از سرکوب و ستم و تبعیض و تحقیر آخوندی به ستوه آمده‌اند، قيام مي كنيم و بند از بند حاكميت آخوندي خواهيم گسست .
تجمع اعتراضي اهالي منطقه خيرآباد خرم آباد
روز دوشنبه 10 آذر 93 جمعي از اهالي منطقه خيرآباد در شهر خرم آباد در اعتراض به رسيدگي نكردن شهرداري به وضعيت آب و تركيدگي لوله هاي آب و فاضلاب اين محله، در مقابل اداره آب و فاضلاب ناحيه 2 خرم آباد تجمع اعتراضي داشتند. معترضين خشمگين به كارگزاران حكومتي گفتند انواع ماليات را از ما مي گيرند، اگه كمي بيشتر آب مصرف كنيم قيمت چندين برابر از ما مي گيرند ولي به معضل مردم رسيدگي نمي كنند.
ضارب شش زن در جهرم هيچ مشكل رواني ندارد
بنا به گزارش دريافتي بعد از رسوايي چاقوكشي بسيجيها عليه زنان هموطن در جهرم، مقامات رژيم اذعان كردند كه ضارب شش زن در اين شهر هيچ مشكل رواني ندارد. بنا به اين گزراش جوانشیر کدخداپور معاون سیاسی، امنیتی رژيم در استانداری فارس گفت: « ضارب شش زن در جهرم «مستقل»، «عاقل» و «بالغ» و کارمند اداره راه و ترابری شهر جهرم بوده است.» اين كارگزار رژيم همچنین با تائید گزارش‌ها مبنی بر اینکه ضارب فرزند یکی از مقامات سپاه ضد مردمي بوده افزوده «تحقیقات قضایی درباره انگیزه دقیق از این حملات ادامه دارد.»
مزدور محمد بهشتی‌فر٬ عضو پایگاه بسیچ ضدمردمي «قطب‌آباد» شهر جهرم کسی است که هفته گذشته با چاقو و گاز فلفل به دست‌کم شش زن در این شهر حمله و آنها را زخمی کرده است.
برخورد دانشجويان دانشگاه اصفهان با مزدوران تحت حمايت حراست
به دنبال درگيري كه دانشجويان دانشگاه اصفهان در حين افتتاح يك تشكل جديد با مزدوران اعزامي رژيم به اين مراسم داشتند، مزدوران حراست، بعداز اينكه پلاكارد بلند كردن و پرتاب سنگ و چوب بسيجي ها نتوانست جلسه دانشجويان را بهم بزند، براي چشم زهر گرفتن از دانشجويان، چندتن از دانشجوياني كه توسط مزدوران مجروح شده بودند را به حراست احضار كرده و قصد دارد با وارونه نشان دادن قضيه دانشجويان مقصر درگيري نشان دهد.
بيانيه انجمن دانشجويان مبارز خوزستان بمناسبت روز دانشجو
با شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه به استقبال 16 آذر برويم
انجمن دانشجويان مبارز خوزستان در فراخوان خود به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، قيام دانشجويان را مشت محكمي بر دهان مزدوران خامنه اي در دانشگاه ها خواند و با شعار مرگر بر اصل ولايت فقيه به عموم دانشجويان فراخوان برپايي تظاهرات داد.
بيانيه انجمن اساتيد و دانشجويان دانشگاه اهواز بمناسبت فرا رسيدن 16 آذر
همگام با ملت ايران خشم خود را از نظام ديكتاتوري حاكم بر ايران اعلام مي كنيم
استادان و دانشجويان دانشگاه اهواز به صدور بيانيه اي ضمن اعلام نفرت خود از نظام حاكم بر ميهن، بر تداوم مبارزاتشان عليه رژيم تأكيد كردند.
تجمع اعتراضي مردم ساوجبلاغ براي كمبود آب
روز شنبه 8 آذر 93 در شهرستان ساوجبلاغ کرج عده‌ای از مردم با قرار قبلي نسبت به کمبود آب اعتراض کردند. آنها ابتدا در يك نقطه تجمع كرده ، سپس براي اعتراض به سمت سازمان آب رفته و در آنجا تجمع كردند.
درگيري دوساعته نيروي انتظامي با مردم در بندر کُنگ
روز دوشنبه دهم آذر، در بندر كٌنگ، به دنبال هجوم وحشيانة نيروي انتظامي به محل اعتصاب كاركنان شركت كوهين، مردم به كمك كاركنان آمدند و با مزدوران درگير شدند، اين درگيري دو ساعت جريان داشت و طي آن مردم بيگناه و تعدادي از کارکنان کوهین دریا دستگير شدند ، کارکنان شرکت کوهین دریا که يك شرکت تعمیرات شناورهای دریایی است در پی اين حملة وحشيانة نیروی انتظامی و پس از دستگیری کارکنان بلوچ شركت ، صبح روز 10 آبان ماه 93 شرکت را پلمب و مخزن ها را جابجا کردند.
استمراراعتصاب غذاي زندانيان سياسي كرد در زندان مركزي اروميه
بنا به گزارش دريافتي از اروميه،بیست و هشت زندانی اعتصاب‌کننده در زندان مركزي اروميه در دوازدهمين روز اعتصاب غذا به سر ميبرند. برخی منابع گزارش دادند که وضعیت عمومی برخی از این زندانیان سياسي كرد، روبه وخامت می‌باشد و دژخيمان زندان مرکزی ارومیه به درخواست اعتصاب‌کنندگان بی‌توجه‌اند.
دژخيمان رژيم براي تهديد اين زندانيان اقدام به تفتیش وسایل شخصی، ضبط دفترچه یادداشت زندانیان و نیز تهدید زندانیان محکوم به اعدام به اجرای كرده اند تا اين زندانيان را وادار به شكستن اعصاب غذايشان بكنند. لازم به ذكر است كه حمايت گسترده زندانیان سیاسی گوهردشت، زاهدان، سنندج و زندان‌های جنوب ایران و همچنين زندانيان بند زنان زندان اروميه احتمال سراسری شدن و گسترش اين اعتصاب را در پي دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر