نشست لندن روز پنجشنبه 04 دسامبر 2014 به حضور وزرای خارجه کشورهای متعهد به افغانستان در لندن پایتخت کشور بریتانیا برگزار شد.
به گزارش العربیه، این نشست به میزبانی افغانستان و بریتانیا برگزار گردیده و اوضاع افغانستان محور اصلی بحث این نشست می باشد.


فليپ هاموند، وزير خارجه بریتانیا با سخنرانی اش نشست لندن را رسماً افتتاح كرد و گفت، این نشست به هدف تعهد مجدد جامعه جهانی به مواد نشست توكيو در مورد افغانستان است.

درهمین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان با سخنرانی اش در افتتاحیه این نشست گفت: " تأمین حقوق بشر به ویژه درمورد زنان و کودکان در اولویت کاری ما قرار دارد. ما برای گرفتن تعهد مجدد جامعه جهانی برای یک دهه دیگر، به لندن آمده‌ایم."

ازسوی دیگر، قرار است محمد اشرف غنی، در این نشست طرح اصلاحاتی شان را که دارای 19 صفحه است بحضور نمایندگان 70 کشور و شماری از سازمان های جهانی به خوانش بگیرد.

براساس گزارش ها، نمایندگان 70 کشور طرح اصلاحاتی محمد اشرف غنی را مورد بحث و بررسی تخصصی قرار می دهند و به تعهدات شان که درنشست های توکیو و ولز بریتانیا صورت گرفته بود تاکید خواهند کرد.

جامعه جهانی درسال 2012 میلادی در نشست توکیو تعهد کرده بود که با افغانستان همکاری مالی می نماید در صورتکه دولت این کشور باید اصلاحاتی بنیادین را بوجود آورد.

دولت افغانستان نیز تعهد کرد که براساس تعهدات نشست توکیو، اصلاحات بنیادین را در این کشور بوجود خواهد آورد؛ به همین دلیل اشرف غنی طرح اصلاحاتی خود را در نشست لندن ارایه می کند تا حمایت و همکاری درازمدت جامعه جهانی را برای افغانستان کسب کند.

نشست لندن به دنبال نشست توکیو که در آن جامعه جهانی تعهدات مالی به افغانستان کرده بود برگزار شده است.