دوشنبه، آذر ۲۴، ۱۳۹۳

پایان گروگانگیری در استرالیا، گروگانگیر یک آخوند ایرانی9+ عکس

تاريخ: PM 5:10:45 1393/9/24

آخوند گروگانگیری که در سیدنی کشته شد

آخوند گروگانگیری که در سیدنی کشته شد




نیروهای استرالیا پس از 17ساعت با حمله به محل گروگانگیری در سیدنی استرالیا به ماجرای گروگانگیری پایان دادند.

شبکه جهانی بی.بی.سی گفت: گروگانگیر یک آخوند ایرانی به نامهارون یونس بود. او از سال 1996 در استرالیا بوده و متهم به چندین جرایم اخلاقی بوده است. به گفته این منبع در جریان حمله به محل گروگانگیری آخوند مزبور کشته شد.
یک گروگان کشته شده است.
اخبار تکمیلی متعاقباً به اطلاعتان می‌رسد.

 

جزئیات زندگی گروگانگیر ایرانی ساکن استرالیا و پایان ماجرای سیدنی

نوشته شده در تاریخ‫:‬ .

محمد حسن منطقی با نام مستعار شیخ هارون مونس پس از پانزده ساعت گروگانگیری توسط پلیس کشته شد.
 به گزارش پناهنده نیوز به نقل از خبرگزاریها، تصاویر زنده تلویزیونی در استرالیا نشان می دهد که اوضاع در اطراف کافه لینت در مرکز شهر سیدنی آرام است و مأموران پلیس به آرامی در رفت و آمد هستند. دقایقی قبل پلیس سیدنی رسما اعلام کرد که گروگانگیری پایان گرفته است.
 این گروگانگیری که اوایل صبح امروز دوشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۳ (15 دسامبر 2014) به وقت گرینویچ اغاز شده بود حوالی ساعت 5 بعداز ظهر با حداقل دو کشته و تعدادی مجروح به پایان رسید. خبرهائی که تا این لحظه منتشر شده حاکی از مورد اصابت قرارگرفتن و مرگ گروگانگیر می باشد. حداقل یک پلیس در این حادثه مجروح شده است و برخی از گروگانها نیز آسیبهای جدی دیده اند. حدود ده نفر از گروگانها پیش از اینکه پلیس وارد عملیات شوند طی دو نوبت از غفلت گروگان گیرها استفاده کردند و گریختند.
 پلیس استرالیا اعلام کرده که گروگان گیر یک پناهجوی ایرانی می باشد که نام خود را به هارون مونس تغییر داده است. او که از سال 1996 از ایران به استرالیا پناهنده شده، ۵۰ ساله ، اهل بروجرد می باشد و از مدتی قبل اسم خود را به شیخ هارون تغییر داد. شیخ هارون که مبلغ عقاید بسیار تندروانه اسلامی می باشد، به دست داشتن در قتل همسر سابقش متهم و با وثیقه آزاد بوده است.
 به نقل از "ناین نیوز" شیخ هارون در سال 2009 به دلیل فرستادن نامه های توهین آمیز برای اعضای خانواده سربازان استرالیایی که در افغانستان کشته شده بودند، محکوم شده است. او کمپینی نیز  برای این موضوع با کمک همسر فعلیش "امیره درودی" در خیابانهای سیدنی به راه انداخته بود. دادگاه به شکایت شاکیان خصوصی  که خانواده سربازان استرالیائی بودند رسیدگی کرد و شیخ هارون را به 300 ساعت کار اجباری در خدمات شهری و حضور اجباری در کلاسهای بهبود رفتارهای اجتماعی محکوم نمود.
 این پناهجو همچنین با حدود ۴۰ اتهام تعرض جنسی روبرو می باشد. در خرداد ماه سال جاری او به خاطر فریب 7 زن و برقراری رابطه جنسی با آنها در زمانی که به عنوان یک مددکار روحی در یک مرکز بهبود روانی کار می کرده بازداشت شد. زنان مذکور  و مسئولین مرکز از او شکایت کرده بودند. این اتهامات مهرماه امسال (اکتبر 2014) به او تفهیم  شد و تا زمان تشکیل دادگاه در فوریه 2015 (دوماه دیگر) با ضمانت آزاد گردید. او قبلا لباس روحانیت شیعه به تن می کرده است.
 اما از سه ماه قبل در وبسایتی که منسوب به او می باشد نوشته شد: "قبلا رافضی بودم، اما دیگر نیستم. اکنون الحمدلله مسلمانم". بر اساس سوابق او در پرونده های پلیس، نام او قبلا "محمد حسن منطقی" بوده است. به نظر می رسد او اکنون بیش از دو ماه است که دیگر خود را شیعه نمی داند. این وبسایت از چند ساعت پیش مسدود شد.
 محمد حسن منطقی و همسر فعلیش خانم درودی آذر ماه سال گذشته نیز در  مورد قتل همسرسابق آقای منطقی یعنی خانم "نولین پال"مورد بازجوئی قرارگرفتند. البته پلیس همچمنان به آنها مظنون است. ولی مدارکی بر علیه آنها در دست نیست. خانم پال جنازه اش داخل آپارتمان درحالی پیدا شد که مورد اصابت ضربات چاقو قرارگرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر