چهارشنبه، آذر ۱۲، ۱۳۹۳

خواب زمستانی پروژه‌های عمرانی همزمان با اختلاس میلیاردی در بانک‌های کرمانشاه+عکس


خواب زمستانی پروژه‌های عمرانی همزمان با اختلاس میلیاردی در بانک‌های کرمانشاه+عکس1393/09/12 - 2014-12-03 



به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در سال جاری ٨٧ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده که حدود ٤٠ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات استانی می‌باشد.

از ٤٧ میلیارد تومان باقی‌مانده، آنچنان که معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفته؛ با وزرای دولت در حال پیگیری و مکاتبه هستند.

قطار شهری، پل قوسی، تقاطع ده مجنون، ساماندهی حاشیه‌ی رودخانه قره‌سو و تکمیل  پروژه‌های فرهنگی از جمله‌ی طرح‌های نیمه‌تمامی هستند که بنابه گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا "به خواب زمستانی فرو رفته‌اند".

توقف ساخت و ساز در کرمانشاه همزمان است با سخنان معاون عمرانی استانداری کرمانشاه که خبر از عدم تحقق ردیف اعتباری ١٥٠٠ میلیارد تومانی استان داد.

این مبلغ اعتبار طی برنامه پنجم توسعه و به مدت پنج سال در سفر علی خامنه‌ای به استان کرمانشاه اختصاص یافت که تاکنون یک ریال هم واریز و پرداخت نگردیده است.

وضعیت این چنینی در پروژه‌های عمرانی استان کرمانشاه در حالی است که استاندار چند روز قبل میزان گردش مالی اینگونه طرح‌ها را در سال دو هزار میلیارد تومان عنوان کرده بود.

کمبود اعتبارات عمرانی در کرمانشاه همزمان است با اعلام درخواست استانداری مبنی بر اختصاص ردیف اعتباری برای توسعه فرودگاه کرمانشاه، تبدیل مسیر سه راهی هرسین-خرم آباد به بزرگراه، چهار خطه کردن محور قزانچی-پاوه-شوشمی، احداث آزاد‌راه همدان-کرمانشاه، آبرسانی به اسلام‌آبادغرب، احداث تالار بزرگ شهر کرمانشاه، بازسازی و توسعه شبکه‌های آبرسانی شهر کرمانشاه، احداث سد پالنگان و سامانه انتقال آب در این شهر.

از دیگر سو، رسانه‌های دولتی گزارش دادند که در دو اختلاس جداگانه در استان کرمانشاه، بیش از ١٣ میلیارد تومان تخلف بانکی صورت گرفته است.

مدیر پُست بانک در یکی از شهرستان‌های استان مبلغ هشت میلیارد و ١٦ میلیون تومان از اموال پست بانک را با "اعمال متقلبانه" تصاحب کرد.

و دو تن دیگر از رؤسای بانکی در کرمانشاه در قالب تعهدات ال.سی داخلی مدت‌دار مبادرت به پرداخت مبلغ بیش از ٥٧ میلیارد ریال برخلاف ضوابط به یکی از گروه‌های صنعتی کرده بودند.

انتشار اخبار و گزارشات مربوط به آینده طرح‌های عمرانی کرمانشاه در حالی رسانه‌ای می‌گردد که مجتبی نیک‌کردار از معاونین استانداری کرمانشاه قبلاً گفته بود: اعتبار پروژه‌های عمرانی برای سال آینده در استان کرمانشاه به میزان ٤٠% نسبت به امسال کاهش می‌یابد.

23432.jpg
23427.jpg
23425.jpg
23428.jpg
23426.jpg
23429.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر