جمعه، آذر ۲۱، ۱۳۹۳

انتقال ۳ تن از فعالان ملی آذربایجان به زندان مهاباد در آستانه ۲۱ آذر



feallar

در آستانه ۶۹ – مین سالگرد ۲۱ آذر روز تشکیل حکومت ملی آذربایجان ۳ تن از فعالین ملی آذربایجان جهت اجرای حکم حبس تعزیری به زندان منتقل شدند. این فعالین ملی به علت شرکت در مراسم ۲۱ آذر سال ۱۳۹۲ در شهر میاندوآب بر سر مزار خانعلی مطیعی از اعضای حکومت ملی آذربایجان که توسط حکومت پهلوی اعدام شده بود، توسط دادگاه انقلاب مهاباد به زندان محکوم شده بودند.

به گزارش بخش آذربایجانی صدای آمریکا حبیب منافی آذر، جواد سودبر و یوسف مختاری در تاریخ ۹ دسامبر۲۰۱۴ مصادف با ۱۸ آذر ۱۳۹۳ به زندان مهاباد جهت سپری کردن حکم حبس ۳ ماه و ۱ روز حبس تعزیری منتقل شده اند.
در ماه های گذشته هم فعالین ملی و مدنی مختار ابراهیمی جهت گذراندن  ۳ ماه و ۱ روز و داریوش عندلیبیان ۹ ماه حبس تعزیری به زندان شهر مذکور منتقل شده بودند.
این ۵ فعال ملی در سال گذشته در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۴ در مراسم قید شده توسط ماموران اطلاعاتی دولت جمهوری اسلامی ایران دستگیر شده و پس از مدتی بازداشت موقت به قید ضمانت موقتا آزاد گردیده بودند.
دادگاه انقلاب آنان راه به اتهام فعالیت های پان ترکیستی و تبلیغ علیه حکومت ایران محکوم کرده بود که احکام حبس مذکور در دادگاه تجدید نظر آذربایجان غربی عینا تایید شده بود.
در ایران قوه قضائیه تحت نظارت ارگان های اطلاعاتی بوده و احکام صادره علیهفعالان مدنی و سیاسی بیشتر توسط نیروهای اطلاعاتی بر قضات تحمیل می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر