یکشنبه، آذر ۲۳، ۱۳۹۳

مقر اصلی پارلمان اروپا - بروکسل - کنفرانس پیرامون نقض حقوق‌بشر در ایران همزمان با روز جهانی حقوق‌بشر


کنفرانس پیرامون نقض حقوق‌بشر در ایران

کنفرانس پیرامون نقض حقوق‌بشر در ایران


ژرارد دپره - وزیر دولت در بلژیک، رئیس کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
 
 
 
خانم‌ها و آقایان، دوستان گرامی، سلام به همه شما، از حضور شما متشکرم. قبل از هر چیز می‌خواهم درود بفرستم به خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران به‌دلیل حضورش در میان ما.
خانم (رئیس‌جمهور)، تعداد بسیاری از ما در پارلمان اروپا و در کشورهای اتحادیه اروپا خواهان ابراز حمایت و تحسینمان از نبردی هستیم که شما سالهای زیادی است آن‌را به پیش می‌برید تا مردم ایران از دیکتاتوری رها شوند و به‌زودی از آزادی، دموکراسی و پیشرفت بهره‌مند گردند.
همچنین می‌خواهم خوشآمد بگویم به آقای هوارد دین فرماندار پیشین ورمونت و رئیس پیشین حزب دموکرات. هم‌چنان که می‌دانید، این جلسه توسط دوستان ایران آزاد برگزار می‌شود، یک گروه در پارلمان اروپا که توسط نماینده پارلمان اروپا از پرتغال پائولو کازاکا و یک محافظه‌کار بریتانیایی-اسکاتلندی استرون استیونسون در سال 2003 تأسیس شده است. از این‌که آنها امروز در میان ما هستند، بسیار خوشحالم. همچنین آقای ویدال-کودراس در میان ما حضور دارد، او به‌مدت 15سال نایب‌رئیس پارلمان اروپا بوده است. و آقای استفن هیوز، معاون رئیس گروه سوسیال-دموکراتها و نماینده پارلمان اروپا به‌مدت 30سال. خانم فونتن را ندیده بودم، ببخشید خانم؛ رئیس پیشین پارلمان اروپا و همکار پیشین.
در 10دسامبر روز جهانی حقوق‌بشر، گردهم آمده‌ایم تا علناً و با قدرت تمایلمان را برای محکوم‌ کردن نقض نهادینه حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندها در ایران ابراز کنیم. اگر بخواهیم، کشوری را برای تجسم نقض حقوق‌بشر تعیین کنیم، ایران امروز به‌احتمال زیاد در صدر این فهرست قرار می‌گیرد؛ حتی صرفاً به این دلیل که رژیم ایران مرتکب بیش از 120هزار اعدام سیاسی شده است؛ یک کارنامه نادر و تقریباً بی‌سابقه از پایان جنگ جهانی دوم به این سو. علاوه بر هدایت درخشان و پر انرژی یک جنبش مقاومت دموکراتیک علیه فاشیسم مذهبی، خانم رجوی به این واقعیت به‌خوبی اشراف دارد. او که شخصاً، هم‌چون خانواده‌اش، قیمت وحشی‌گری این رژیم را پرداخته است.
اعدامها به‌منظور ایجاد فضای رعب و وحشت صورت می‌گیرد تا از قیام مردم جلوگیری شود. البته جنایتهای این دیکتاتوری به داخل کشور ختم نمی‌شود. بی‌رحمانه‌ترین شکنجه‌ها، تجاوز به بازداشت‌شدگان، چه زن و چه مرد، در ایران رایج است. در خارج کشور نیز سرکوب و کشتار مخالفان ادامه دارد. کمپ‌های اشرف و لیبرتی، نمونه‌های آشکار آن هستند. رژیم ایران به‌طور مستقیم و یا از طریق دولت عراق، 116تن از ساکنان اشرف و لیبرتی را به قتل رسانده و 22تن دیگر را با محاصره پزشکی زجرکش کرده است. همه ساکنان کمپ از موقعیت «افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون ژنو» برخوردارند؛ آنها پناهنده سیاسی هستند و کمیساریای عالی پناهندگان مکرراً اعلام کرده که آنها بسیار آسیب‌پذیر و نیازمند حفاظت بین‌المللی هستند.
ما می‌دانیم که رژیم ایران سالها است یک کارزار اشاعه اطلاعات غلط را به‌پیش می‌برد تا سیاست‌مداران غربی از مقاومت حمایت نکنند. این نشان می‌دهد که رژیم ایران فقط از آزادی در داخل ایران نمی‌ترسد، هر جا دموکراسی وجود داشته باشد، برایش غیرقابل تحمل است. به همین دلیل ما وظیفه داریم تا برخیزیم و اول از همه به رژیم ایران و نیز به سایر رژیمهای غیردموکراتیک، واقعیتهای اساسی را یادآوری کنیم. آزادی هدیه‌یی نیست که ما برای شهروندان درخواستش می‌کنیم، آزادی حق انکارناپذیر شهروندان است. دموکراسی هدیه‌یی نیست که مقام‌ها می‌توانند آن‌را به مردمشان اهدا کنند، دموکراسی یک حق انکارناپذیر مردم است. هر رژیمی که آزادی و دموکراسی را پایمال می‌کند، نامشروع است و باید سرنگون شود. و اگر ادعای (حکومت) خدا، الله یا یهوه را دارد، یک فریب واقعی است. با تشکر از حضور شما.

ادوارد کوکان - وزیر خارجه پیشین اسلوواکی
 
 
 
با تشکر از آقای رئیس؛ خانم رجوی محترم، امروز همه جهان روز جهانی حقوق‌بشر را گرامی می‌دارند. فرصت بسیار خوبی است تا یادآوری کنیم و نگاهی به اطراف بکنیم که با حقوق‌بشر در کشورها یا مناطق مختلف چگونه برخورد می‌شود. همچنین فرصت بسیار خوبی است تا نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران ابراز داریم، و همچنین در مورد وضعیت اپوزیسیون ایران در کمپ لیبرتی در عراق که اعضای مجاهدین خلق هستند. آنچه در اخبار می‌شنویم، عموماً در مورد مذاکرات هسته‌یی با (رژیم) ایران می‌باشد که در بن‌بست به‌سر برده است. جنایاتی که این رژیم علیه مردم خود مرتکب شده، متأسفانه به صدر اخبار نمی‌رسد. این بسیار غم‌انگیز است. زنان در ایران دف حملات اسیدپاشی قرار گرفته‌اند و (رژیم) ایران در حکومت روحانی به‌اصطلاح مدره، در تعداد اعدامها رتبه دوم در جهان را دارد. این رژیم فعالانه یک برنامه مخفی تسلیحات اتمی را دنبال می‌کند، به‌طور کامل از بشار اسد در سوریه حمایت می‌کند و اصلی‌ترین حامی تروریسم در خاورمیانه بوده است. بنابراین ما با یک قانون‌شکن بین‌المللی مواجهیم.
ما در پارلمان اروپا سمپاتی بسیاری برای مقاومت ایران به رهبری خانم رجوی داریم. این جنبش، رنج‌های بسیاری کشیده و هر کس که در ارتباط با مجاهدین خلق باشد، می‌تواند در ایران اعدام شود. مجاهدین خلق همچنین قربانی کارزارهای تبلیغات سوء و اطلاعات غلط توسط رژیم ایران بوده‌اند. این برای ما روشن می‌سازد که جنبش خانم رجوی یک تهدید بزرگ و جدی برای این رژیم است. ما امیدواریم رهبری جدید اتحادیه اروپا رویکرد متفاوتی در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران اتخاذ کند و این رویکرد، باید بر اساس عدم هر گونه سازش با (رژیم) ایران در زمینه حقوق‌بشر باشد. با تشکر فراوان.

می رید مک‌گینس - نایب‌رئیس پارلمان اروپا
 
 
 
با تشکر از آقای رئیس، میهمانان محترم، اعضای پیشین، خیلی خوشحالم که در این پنل در کنار شما قرار دارم.
اما به‌طور واقع بسیار ناراحتم که باید چنین جلسه‌یی را برگزار کنیم؛ چرا که با شرمندگی به اظهارات اولیه رئیس جلسه و دیگر همکارانم گوش کردم و در واقع وضعیت ایران بسیار اسفناک است. این بسیار برجسته است که در این سالن حمایت بالایی علیه آنچه در ایران رخ می‌دهد وجود دارد و بنابراین هر چند حضور من در این جلسه کوتاه خواهد بود، حضورم در این‌جا مهم است تا حمایتم را ابراز کنم. از زمان روی کارآمدن رئیس‌جمهور جدید از تابستان گذشته تا کنون، گزارش شده است که تا 1200نفر اعدام شده‌اند. این بدترین سابقه طی روندهای مشابه در 25سال اخیر است. در ماه‌های اخیر سرکوب، همان‌طور که شنیده‌اید، زنان را هدف قرار داده است. باندهای سازمان‌یافته که در ارتباط با نظام آخوندی و با مصونیت کامل عمل می‌کنند. حملات اسیدپاشی علیه دختران و زنان ایرانی که منجر به دست‌کم یک مورد مرگ شده و چندین نفر دیگر نابینا شده و یا صورتشان متلاشی گردیده است. اعدام ریحانه جباری 26ساله در ماه اکتبر که در دفاع از خود علیه یک مأمور حکومتی که قصد تعرض به او را داشت صورت گرفت، ایرانیان و البته بقیه جهان را شوکه کرد. با توجه به این شرایط اسفناک، من معتقدم هر نوع ارتباط اتحادیه اروپا با (رژیم) ایران باید مشخصاً مشروط به بهبود واضح وضعیت حقوق‌بشر باشد. در غیراین صورت، ما خود در این جنایات دست خواهیم داشت.
من همچنین بسیار خوشحالم و فکر نمی‌کنم اتفاقی است که اصلی‌ترین اپوزیسیون دموکراتیک این رژیم، توسط دوستم خانم رجوی رهبری می‌شود و از شما بسیار استقبال می‌گردد، تشکر می‌کنم که در این‌جا حضور دارید. به‌نظرم جنبش شما نشان داده است که اگر پایدار و مقاوم باشید، امید نیز وجود دارد که مبارزه شما برای آزادی، دموکراسی و برابری میان زنان و مردان، حتماً نتیجه خواهد داد. اما بالأخره این یک مبارزه است و ما وقتی از جنایات می‌شنویم، عمق آن را نیز درک می‌کنیم. من همچنین با نگرانی، دشواریهای اعضای اپوزیسیون در کمپ لیبرتی در عراق را دنبال کرده‌ام، آنها در سالهای اخیر هدف نقض نهادینه حقوق‌بشر قرار گرفته‌اند. هفته گذشته به‌همراه 108 عضو دیگر این پارلمان و شخصیتهای سیاسی، نامه‌یی را (خطاب) به نخست‌وزیر جدید عراق امضا کردیم و از او خواهان احترام به حقوق پناهندگان در کمپ لیبرتی شدیم. من برای شما در مبارزه‌تان بهترین آرزوها را دارم و همان‌طور که در ابتدا گفتم، از آرمان شما حمایت خواهم کرد تا روزی که آزادی، دموکراسی و احترام کامل حقوق‌بشر در ایران محقق شود.
همان‌طور که آقای رئیس شما گفتید، آزادی یک حق است، و نه چیزی بخشیدنی. در این پارلمان ما حول بسیاری از موضوعات جدل و گفتگو می‌کنیم. از سلامتی حیوانات تا قوانین محیط‌زیست، مسائل بسیار مهم و البته حقوق‌بشر. وقتی می‌شنوید که چه‌طور در بسیاری از نقاط جهان، حقوق‌بشر وجود خارجی ندارد و البته حقوقی که وجود داشته پس گرفته می‌شوند، به این اشراف می‌رسیم که چقدر تعامل دموکراتیک مهم است و چقدر اهمیت دارد که پارلمان اروپا – و خیلی خوشحالم که اعضای زیادی این‌جا حضور دارند - می‌تواند به مسائلی که در ایران رخ می‌دهند گوش دهد، و از آرمان شما حمایت کند. ما برای شما آرزوی قدرت و توان بیشتر در ادامه این مسیر می‌کنیم و همان‌طور که گفتم، این‌جا خواهیم بود تا از شما حمایت کنیم. با تشکر.

ژوزه بووه - نماینده پارلمان اروپا، رهبر جنبش دهقانان در فرانسه
 
 
 
با سلام به همگی شما و در ابتدا سلام به خانم رجوی. بسیار خوشحالم که یک‌بار دیگر او را در پارلمان اروپا می‌بینم و به یاد دارم که بیش از 10سال پیش، ما هم‌دیگر را زمانی ملاقات کردیم که دوران غیرقابل تحملی بود. امروز خوشحالیم که همه‌چیز حل شده است و این‌که بالأخره شما به‌عنوان یک سازمان مقاومت در برابر استبداد آخوندها به‌رسمیت شناخته شده‌اید.
می‌خواهم هم‌چون بسیاری دیگر بگویم که رژیم ایران یک رژیم نفرت‌انگیز است و کارنامه تأسف‌بار 1100 اعدام در 15ماه را دارد. این واقعاً شایان توجه است.
پس در این روز گرامیداشت حقوق‌بشر، مهم است که نخست روی حق دموکراسی تأکید کنیم، روی حق شفافیت، و توقف و محکومیت بین‌المللی جنایات علیه بشریت که در ایران به‌وقوع می‌پیوند.
ولی یک نکته مهم دیگر هم وجود دارد؛ و آن این‌که سازمان مجاهدین خلق ایران توانسته نشان بدهد، هدفش مبارزه برای یک ایران دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت است. و این از نظر من بسیار مهم است. چه در خارج و چه آن چیزی که شما در کمپ لیبرتی تحمل کردید. تمامی این حملات غیرقابل تحمل، در طول ماه‌ها و سالیان. شما ظرفیت مقاومت خود را نشان دادید. پس شما مشروعیت پیشبرد مبارزه برای یک حکومت دموکراتیک را دارید. و در این دوره از زمان این اهمیت بیشتری دارد، چرا که ما امروز با ائتلاف‌های غیرقابل قبولی مواجهیم به‌نام «مبارزه با اسلام افراطی داعش». برای من اتحاد با دیکتاتورها در راستای نبرد با سایر قاتلان غیرقابل‌قبول است.
و در پایان یادآوری می‌کنم، و فکر می‌کنم که تأکید بر آن بسیار مهم است، وقتی خمینی، آن آخوند، وارد ایران شد، در اولین سخنرانی‌اش یادآوری کرد که باید به عصر خلیفه بازگشت. مسئولان داعش همین حرف را زدند. آنها گفتند که می‌خواهند خلافت را مجدداً پایه‌گذاری کنند. و این به‌روشنی نشان می‌دهد که همان دیدگاه سیاسی، همان دیدگاه یک حکومت دیکتاتوری استبدادی، هم‌زمان توسط آخوندهای (حاکم بر) ایران و همچنین توسط دیوانگان داعش حمل می‌شود. لذا به‌نظر من نبرد شما امروز مشروع است، به‌دلیل این‌که در مبارزه با آخوندها، شما برای حقوق خلق‌ها و همچنین برای حق به‌ بار نشاندن ادیان در کل جهان در فضای صلح و آزادی می‌جنگید. خانم رجوی متشکرم و با تشکر از همه مبارزین برای یک ایران آزاد.

دکتر آلخو ویدال کوادراس - رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
 
 
 
خانم پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، خانم رجوی گرامی،
امروز مردم ایران با یکی از بدترین موارد نقض حقوق‌بشر در دوران معاصر مواجهند. قطعنامه اخیرکمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد، بخشی از فجایع حاکمیت آخوندها را فاش می‌کند که به‌طور واقع شوکه‌کننده است. این در حالی است که ابعاد واقعی نقض حقوق‌بشر در ایران بسیار فراتر از آن چیزی است که تا کنون فاش شده است. علاوه بر نقض حقوق‌بشر، ما با یک مشکل جدی با برنامه هسته‌یی آخوندها مواجهیم.
در تحقیقات ما به این نتیجه رسیدیم که طی 12سال گذشته، ارزیابی‌های اطلاعاتی و نیز تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های سیاسی توسط اپوزیسیون ایران در مورد سیاست هسته‌یی رژیم، دقیق‌تر از هر طرف دیگری بوده است. در واقع جنبش به‌رهبری خانم رجوی بود که در سال 2002 برنامه هسته‌یی مخفی رژیم ایران را فاش کرد. شکست مذاکرات این واقعیت را ثابت کرد که به‌طور مکرر توسط اپوزیسیون ایران به آن اشاره شده بود. آخوندها هرگز برنامه تسلیحات هسته‌یی خود را رها نخواهند کرد، مگر این‌که به‌طور واقع کاملاً مجبور شوند. بنابراین، مذاکرات در آینده تنها به این شرط موفق خواهند شد که اروپا و آمریکا به تحریمهای بیشتر و حمایت از مردم و اپوزیسیون ایران جهت وادار کردن رژیم آخوندها به عقب‌نشینی روی بیاورند. تنها در چنین سناریویی خامنه‌ای در خواهد یافت، تهدید ادامه پروژه هسته‌یی، بیش از تهدید رها کردن آن است.
موضوع سومی که باید این‌جا مورد بحث قرار بدهیم، تعرض و دخالتهای رژیم ایران در منطقه است که خاورمیانه را غرق در بحران کرده است. رژیم قرون‌وسطایی ایران و حکومت دست‌نشانده آن در عراق در سالهای اخیر، و سرکوب و قتل‌عام بخش عمده‌یی از مردم عراق – به‌طور خاص سنی‌ها – زمینه را برای رشد و گسترش گروه تروریستی داعش فراهم کرد. برای شکست‌دادن داعش، ما نیاز به یک آلترناتیو فرهنگی و مذهبی داریم تا تفسیر خشونت‌بار اسلام را به‌عقب برانیم. این دقیقاً همان چیزی است که مجاهدین، به‌عنوان یک نیروی مترقی و دموکراتیک مسلمان و خانم رجوی، در ایران انجام داده‌اند. من معتقدم بحران کنونی به‌نحو چشم‌گیری ارزش و اهمیت مقاومت ایران را جهت آوردن صلح و امنیت در این منطقه و جهان افزایش داده است، زیرا در جهانی که حدود 25 درصد جمعیت آن مسلمان هستند، یک نیروی رزمنده، سازمان‌یافته و مردمی و که از یکی از مهم‌ترین کشورهای مسلمان ریشه می‌گیرد، اسلام دموکراتیک و بردبار را نمایندگی می‌کند و برابری میان زن و مرد را ترویج می‌کند، به‌طور واقع یک هدیه خدا دادی است. این بهترین دینامیزم برای بازگرداندن شتاب علیه خشونت و افراط‌گرایی در بسیاری از کشورهای مسلمان است. همان‌طور که می‌دانید، مجاهدین بخشی از یک ائتلاف گسترده به‌نام شورای ملی مقاومت ایران هستند که خود یک نیروی سکولار و دموکراتیک است. در گردهمایی سالانه‌یی که توسط شورای ملی مقاومت در پاریس برگزار می‌شود که من چندین‌بار در آن شرکت داشته‌ام و بسیاری از همکارانم نیز بارها در آن بوده‌اند، حدود 100هزار تن از حامیان آنها از پنج قاره جهان حضور به هم می‌رسانند. این یک پدیده سیاسی و اجتماعی واقعاً خارق‌العاده است. این نشان‌دهنده حمایت مردمی این اپوزیسیون می‌باشد. لذا اصلاً عجیب نیست که آخوندها از آنها بسیار وحشت دارند و پول زیادی را صرف پخش اکاذیب و اطلاعات غلط علیه شورا و رهبری آن می‌کنند.
در پایان اجازه بدهید در مورد کمپ لیبرتی صحبت کنم. امروز صدها بیمار در صف انتظارند تا به بیمارستان بروند، در حالی‌که سلامتی آنها تحلیل می‌رود؛ زیرا رسیدگی‌های پزشکی را که به آن نیاز دارند دریافت نمی‌کنند. برخی از این بیماران، دو سال است که در انتظار این قرارهای پزشکی بوده‌اند. دوست و همکار خوب من، ژرارد دپره، مبتکر یک نامه مشترک خطاب به نخست‌وزیر عراق شد که اخیراً در بروکسل بود. این نامه توسط بیش از 100 سیاستمدار برجسته اروپایی امضا شد و ژرارد دپره آن‌را به هیأت عراقی تقدیم کرد. در این نامه، ما خواستار به‌رسمیت شناخته‌شدن لیبرتی به‌عنوان یک کمپ پناهندگی تحت نظر کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد و همچنین به‌رسمیت‌ شناختن ساکنان آن به‌عنوان پناهنده شدیم؛ و همچنین از عراق خواستیم تا به محاصره پزشکی پایان بدهد و به آنها اجازه دهد اموال خود را در اشرف و کمپ لیبرتی به‌فروش برسانند
خانم رجوی به شما قول می‌دهم که نبرد سیاسی خود را متوقف نخواهیم کرد و آرام نخواهیم گرفت تا این‌که این رژیم وحشی سرنگون شود و ایران آزاد شود. با تشکر فراوان.

استفن هیوز
 
 
 
بسیار متشکرم آقای رئیس، خلاصه صحبت می‌کنم زیرا بسیاری از نکات فوق‌العاده پیشاپیش گفته شد. مایلم به شجاعت، انعطاف‌پذیری و عزم خانم رجوی و سازمان مجاهدین خلق ایران ادای احترام کنم. آقای رئیس، همان‌طور که شما امروز در سخنان افتتاحیه گفتید، من به‌مدت سی سال عضو این پارلمان بودم و مفتخرم که بگویم، از سالیان آغازین این سی سال، از نزدیک با سازمان مجاهدین خلق ایران کار کرده‌ام تا در این‌جا در کارم تلاش کنم، قساوتهای روزانه‌یی را که در تهران و کل ایران انجام می‌شود افشا کنم. مفتخرم بگویم، بسیاری از دوستان مجاهدم که امروز این‌جا هستند و برخی هم که نیستند و متأسفانه درگذشته‌اند، همگی آنها، بهترین دوستان من بوده‌اند. مفتخرم که این‌را بگویم. نکته دوم که می‌خواهم بگویم و قبلاً هم گفته شد، می‌خواهم تأکید کنم و خانم رجوی هم گفتند، چشم‌های جهان در حال حاضر روی داعش و خشم ناشی از قساوتهای آنها متمرکز شده است. ولی باید خط مستقیمی‌ ترسیم کرد بین آنچه در ایران می‌گذرد، یعنی تولید و صدور اسلام بنیادگرا از تهران و همچنین ایران، و قساوتهایی که توسط داعش انجام می‌شود. چند روز پیش من به یک رادیو در انگلستان گفتم، عبارت دشمن دشمن ما، دوست ما است، در رابطه با (رژیم) ایران و داعش بسیار گمراه‌کننده است. دشمن اصلی، آن چیزی است که در تهران و ایران در حال وقوع است و باید از طریق راه‌هایی که امروز در این‌جا بر آنها تأکید شد، به‌چالش کشیده شود. سومین نکته‌یی که می‌خواهم بگویم این است که بسیار عالی است اعضای پیشین پارلمان اروپا را که دوستان خوب من هستند، امروز در این‌جا می‌بینیم و حتی بهتر از آن، دیدن اعضایی است که نمایندگی‌شان را ادامه می‌دهند و همچنین اعضای جدید که تازه دوران نمایندگی خودشان را از ماه ژوئن امسال شروع کردند. من مصرانه از آنها می‌خواهم، هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند تا مانند گذشته، اهداف سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران را جامعه عمل بپوشانند. این حیاتی است که این کار ادامه یابد تا مطمئن شویم شورای ملی مقاومت ایران، هر چه زودتر در تهران به قدرت برسد. برای اطمینان از تحقق حقوق‌بشر در جهان، این مطلقاً ضروری است. از فرصت بیان چند جمله، بسیار متشکرم.

آنا زابورسکا نماینده پارلمان اروپا از اسلوواکی
 
 
 
قبل از هر چیز سلامهای فراوان به خانم رجوی،
من این‌جا هستم تا درودم را به زنان بزرگی که در کمپ لیبرتی هستند بفرستم. ما اعضای پارلمان اروپا جنبش شما را سالهاست که می‌شناسیم و پیوسته تلاشهای گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا را برای حل این موضوع مهم انسانی حمایت کرده‌ایم. ساکنان کمپ لیبرتی پناهنده و افراد حفاظت‌شده هستند و تحت حفاظت کنوانسیون چهارم ژنو می‌باشند و از حقوق همنوعی و حقوق‌بشر تحت قانون بین‌الملل برخوردار هستند. اما فراتر از هرچیزی دو موضوع آزادی و دموکراسی در ایران در اولویت است چون از آمال و آرزوهای ایرانیانی است که تحت حاکمیت رژیم ایران، در طی 35سال گذشته، این همه رنج برده‌اند. کلیه ساکنان لیبرتی امید تغییر در ایران دارند هم‌چنان‌که آنها آرزوهای مردم ایران برای تغییر و آزادی و دموکراسی را نمایندگی می‌کنند. آنها نیروی محرک برای زنان و جوانان ایرانی در مبارزه‌شان با رژیم ستمگر آخوندی هستند. ساکنان کمپ لیبرتی پناهنده و افراد حفاظت‌شده هستند. جامعه بین‌المللی برای صلح و امنیت جهانی در حمایت از تغییر دموکراتیک در ایران تعهد و التزام و منفعت دارد. در این رابطه از نماینده عالی جدید اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا برای لغو محدودیتهای رسیدگی پزشکی دخالت نماید.
من این را به‌عنوان بک پزشک می‌گویم. افراد زیادی هستند که به‌طور جدی نیاز به ویزیت و رسیدگی پزشکی به‌صورت اورژانس دارند ولی به‌دلیل محدودیتهای پزشکی علیه آنان در حال رنج کشیدن می‌باشند. کلیه محدودیتهای دیگر مانند محاصره غذایی نیز باید برداشته شوند.
خانم رجوی عزیز، ما در همبستگی با مبارزه شما برای آزادی در ایران با شما همراه هستیم و از شما برای آمدن به پارلمان اروپا متشکرم. از شما بسیار متشکرم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر