شنبه، آذر ۱۵، ۱۳۹۳

ارومیه: شانزدهمین روز اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی کرد

تاريخ: PM 7:48:32 1393/9/14

اعتصاب غذا در زندان ارومیه

اعتصاب غذا در زندان ارومیه



از اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی کرد در زندان ارومیه در اعتراض به وضعیت بد زندان و رفتارهای غیرانسانی 16روز می‌گذرد.
حمایت زندانیان سیاسی در زندانهای بندر لنگه ، سنندج و زاهدان از اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی ارومیه هم‌چنان ادامه دارد.
دژخیمان خامنه‌ای در زندان ارومیه با هدف توطئه و سرکوب، 50تن از زندانیان با جرایم خطرناک را به بند ١٢ که بند زندانیان سیاسی است، منتقل کرده‌اند. اما پس از آن‌که به خواسته زندانیان مبنی بر تفکیک بندهای زندان از سوی زندانبانان زندان توجهی نشد، شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان ارومیه در اعتراض به این وضعیت از شانزده روز پیش دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند.
بنا‌ به خبرهای رسیده، جلادان خامنه‌ای در زندان ارومیه پاسخی به خواسته‌های زندانیان اعتصاب کننده نداده‌اند و این زندانیان هم‌چنان در اعتصاب به‌سر می‌برند.
گفته می‌شود دژخیمان به جای پاسخگویی به خواسته‌های قانونی زندانیان اعتصاب کننده آنها را احضار کرده و هشدار داده‌اند اگر به اعتصاب خود پایان ندهند، جهت تنبیه به زندانهای دیگر تبعید و به اتهام اغتشاش برایشان پرونده‌سازی خواهد شد.
دست‌کم ده تن از زندانیان سیاسی در زندان ارومیه به اعدام محکوم شده‌اند
منصور اروند یکی از این زندانیان چند روز قبل به زندان مهاباد تبعید شده است. وضعیت جسمی علیرضا رسولی و عبدالله عمومی نیز رو به وخامت گذاشته است. این دو زندانی که از بیماری رنج می‌برند 10روز پیش از شروع اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی در اعتراض به عدم درمان دست به اعتصاب‌غذا زده بودند.
زندانیان سیاسی در زندانهای سنندج، زاهدان و بندر لنگه نیز در حمایت از مقاومت زندان ارومیه دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر