سه‌شنبه، آذر ۱۸، ۱۳۹۳

همراهی ٢٠ فعال سیاسی کُرد با اعتصاب غذای مقابل دفتر پارلمان کُردستان در سلیمانیه+عکس


همراهی ٢٠ فعال سیاسی کُرد با اعتصاب غذای مقابل دفتر پارلمان کُردستان در سلیمانیه+عکس1393/09/18 - 2014-12-09 - 



به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، به دنبال اعتصاب غذای عبدالرحمن بربری، فعال سیاسی کُرد در مقابل دفتر پارلمان کُردستان در شهر سلیمانیه، امروز سه‌شنبه هجدهم آذرماه، ٢٠ فعال سیاسی، روزنامه‌نگار و همچنین خانواده زندانیان سیاسی کُرد در مقابل دفتر پارلمان کُردستان برای حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه تجمع کردند.

اقبال مرادی، پدر زانیار مرادی زندانی سیاسی کُرد طی گفتگویی با آژانس کُردپا، دلیل شرکت خود در اعتصاب مقابل دفتر پارلمان کُردستان در شهر سلیمانیه را اعلام حمایت از زندانیان سیاسی کُرد ارومیه و اعتراض به نقض حقوق‌زندانیان سیاسی زندان ارومیه عنوان کرد و گفت، برای مدتی نامحدود در مقابل پارلمان اعتصاب غذای خود را اعلام کردیم.

پدر این زندانی سیاسی کُرد از نهادهای جامعه مدنی و همچنین فعالان سیاسی کُرد خواسته که برای حمایت و رسانه‌ای کردن هر چه بیشتر اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه از این اعتصاب حمایت و با آن همراه شوند.
زینب بایزیدی، زندانی سیاسی سابق که برای حمایت از زندانیان سیاسی زندان ارومیه به تجمع فعالان سیاسی کُرد مقابل دفتر پارلمان کُردستان پیوسته به آژانس کُردپا اعلام کرد: از زمان روی کار آمدن دولت روحانی علی‌رغم وعده‌های که به مردم داده شده بودند، فشار بر فعالان کُرد افزایش یافته و فشار بر زندانیان سیاسی زندان ارومیه نمونه آشکار فشار حکومت اسلامی ایران بر شهروندان و فعالان سیاسی کُرد می‌باشد.

این فعال سیاسی کُرد افزود: علی‌رغم اینکه این زندانیان به دلیل مطالبات مشروع خود زندانی شده‌اند و این ناحقی که نسبت به آنها روا داشته می‌شود و علی‌رغم این فشارها، نگهداری زندانیان سیاسی در یک بند ویژه کمترین حقوق این زندانیان می‌باشد که متاسفانه حکومت اسلامی ایران این حق زندانیان سیاسی کُرد را نیز مشروع نمی‌داند.

وی در ادامه اظهار داشت: "از مردم کُردستان ایران می‌خواهم از هر طریقی که می‌توانند از زندانیان سیاسی کُرد حمایت کنند، چونکه هدف زندانیان سیاسی، هدف و آرمان ملت کُرد می‌باشد و به همین دلیل زندانی و تحت فشار مسئولان حکومتی می‌باشند".

٢٨ تن از زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه، ٢٠ روز است که دست به اعتصاب غذا زده‌اند و ١٠ تن از زندانیان سیاسی کُرد این زندان به اعدام محکوم شده‌اند و طی روزهای گذشته مسئولان امنیتی و اطلاعاتی به منظور پایان دادن به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد در زندان ارومیه، تهدید به اجرا کردن حکم اعدام زندانیان سیاسی کُرد محکوم به اعدام این زندان کرده بودند.

با آغاز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه، منصور آروند یکی از اعتصاب‌کنندگان به بهانه‌ی ملاقات از بند خارج و به دستور وزارت اطلاعات به زندان مرکزی شهر مهاباد انتقال یافت.

علی افشاری، جعفر افشاری، ولی افشاری، حبیب افشاری، کیهان درویشی، شیرکو حسن‌پور، محمد عبدالهی، خضر رسولی‌راد، سامان نسیم، امیر ملادوست، سیروان نژاوی، جعفر میرزایی، ابراهیم رضاپور، محمد عبدالبخت، عبدالله اصغری، عرفات اصغری، عبدالرحمان سلیمان، سیدسامی حسینی، عبدالله حمودی، احمد تمویی، عثمان مصطفی‌پور، بهروز آلخانی، مصطفی الرحمان، یوسف کاکه‌ممی، سیدجمال محمدی، علیرضا رسولی، شورش افشاری، مصطفی داوودی زندانیان سیاسی زندان ارومیه می‌باشند که دست به اعتصاب غذا زده‌اند و تاکنون هیچ پاسخی به خواسته‌های آنها داده نشده است.

23533.jpg
23532.jpg
23535.jpg
23534.jpg
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر