سه‌شنبه، آذر ۱۸، ۱۳۹۳

شرکت و حمایت نماینده‌های کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از اعتصاب غذای گروهی فعالان مدنی و سیاسی در سلیمانیه کردستان

جمعی از فعالان سیاسی و مدنی کُرد، در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بند 12 ارومیه، امروز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه، در مقابل دفتر پارلمان کردستان در سلیمانیه دست به اعتصاب غذا زدند.
یوسف رحمانی‌پور و اقبال مرادی پدر زانیار مرادی زندانی محکوم به اعدام، به نمایندگی از «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» در کردستان، با حضور در مقابل دفتر پارلمان اقلیم کردستان عراق در سلیمانیه و ضمن اعلام حمایت کمپین از این فعالان، حرکت آنها را ارزشمند قلمداد کرده‌اند و عنوان کرده‌اند این نوع فعالیت‌ها برای جلب توجه افکار عمومی و به خصوص اینکه چنین فعالیت‌های مدنی نشان از آن دارد که زندانیان سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی تنها نیستند و نخواهند بود.
گفته شده این اعتصاب غذا به صورت نمادین بوده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.
یکی از این اعتصاب کنندگان در گفتگو با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: «هدف از این فعالیت مدنی فشار آوردن به جمهوری اسلامی از طریق پارلمان اقلیم کردستان عراق است. ما می‌خواهیم این رژیم از رفتارهای ضد بشری در حق زندانیان سیاسی دست برداشته و به خواسته‌های آنها عمل کند.»
این اعتصاب کننده همچنین گفت: «این اقدام گروهی در نهایت برای پایان دادن به صدور احکام اعدام در زندان‌های ایران، آزادی زندانیان سیاسی و پاسخگویی به حقوق روا و انسانی زندانیان سیاسی در تمام ایران به ویژه در زندان ارومیه انجام گرفته است.»
28 زندانی سیاسی بند 12 زندان مرکزی ارومیه از روز پنج‌شنبه 29 آبان‌ماه 1393، در اعتراض به نداشتن بند مستقل برای زندانیان سیاسی و همچنین توقف رفتارهای غیر انسانی در حق آنان، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند. حال چند تن از این اعتصاب کنندگان به شدت وخیم گزارش شده است اما با این وجود هم‌اکنون در بیستمین روز، این اعتصاب غذا کماکان در جریان است.
گفتنی است یوسف رحمانی‌پور و اقبال مرادی نیز در مقابل دفتر نمایندگی پارلمان اقلیم کردستان در سلیمانیه از ساعات اولیه امروز دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر