محمد هادی حیدرزاده، مدیرکل محیط زیست استان تهران، گفت بالا بودن میزان نیترات در برخی آبهای زیر زمینی پایتخت قطعی است. این خبر روز سه شنبه 9 دسامبر در حالی رسانه ای شد که پیش از آن وزیر بهداشت ایران گفته بود آب شرب تهران آلوده نیست.

به گزارش خبرگزاریهای ایران، حیدرزاده گفت: " از اینکه میزان نیترات در برخی منابع آب زیرزمینی تهران بالاتر از استاندارد است هیچ شکی نیست و این موضوع بارها از سوی دستگاه های مختلف اعلام شده است."


خبرها حکایت از میزان بالای نیترات در آب تهران دارد. نیترات، با نفوذ آب کشاورزی آلوده به کودهای نیترات به سفره های زیرزمینی آب و آب پشت سدها، سیستم آب شرب شهرهای ایران را آلوده کرده است. 

حیدرزاده افزود: "در ماه های اخیر که ذخیره پشت آب سدها در تهران از میزان استاندارد بسیار پایین تر بود حتما میزان غلظت آلاینده ها افزایش داشته اما اینکه آیا تصفیه خانه ها می توانند این آلاینده ها را از آب شرب بزدایند یا نه بحث دیگری است که به عهده وزارت بهداشت است."

او افزود که آب شرب مردم تهران باید از آب غیر شرب تفکیک شود، اما به گفته او " در حال حاضر عزمی در این زمینه در هیچ یک از نهادهای کشور دیده نمی شود."