مقام های دولتی ولایت بادغیس درغرب افغانستان روز سه شنبه 02 دسامبر 2014 اعلام کردند که براثر درگیری میان ارتش افغان و گروه طالبان شش سرباز افغان همراه با یک طالب کشته شدند.

ازسوی دیگر، منابع معتبر از قرارگاه نظامی 207 ظفر درغرب افغانستان گفته اند، طالبان دیشب (شامگاه دوشنبه) به همکاری یک سرباز افغان بر یک پاسگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس حمله کرده بودند.


منابع مذکور تایید کرده اند:"تمامی سربازان این پاسگاه در درگیری کشته شدند و سربازی که با طالبان همکاری کرده است از محل فرار نموده است."

براساس منابع ذکرشده، گروه طالبان بعد از حمله تمام جنگ افزارهای پاسگاه نیروهای امنیتی افغان را با خود بردند. طالبان تاهنوز دراین زمینه چیزی نگفته اند.

خروج نیروهای خارجی و افزایش حملات انتحاری

قرار است درختم ماه جاری میلادی بیشتر سربازان خارجی افغانستان را ترک کنند و مسئولیت امنیتی سراسر این کشور را ارتش افغان به عهده گیرد.

این درحالیست که در این روزها میزان حملات انتحاری و انفجاری در شهر کابل و شماری از شهرهای مهم افغانستان افزایش یافته که بیشترین مسئولیت این حملات را گروه طالبان به عهده گرفته است.

ازسوی دیگر، محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان مذاکراتی پنهانی را با سران گروه طالبان برای پیشبرد روند صلح آغاز کرده است.

رسانه های پاکستانی اخیرا گزارش داده اند، محمد اشرف غنی برای کشاندن طالبان در معادله سیاست افغانستان وارد گفتگوهای پنهانی با آنها شده است.

هرچند گروه طالبان درگذشته اعلام کرده بود، اگر نیروهای خارجی بصورت کامل از افغانستان بیرون شوند، آنها (طالبان) حاضر به مذاکرات مستقیم صلح با حکومت افغانستان می باشد.

اما افغانستان اخیراً پیمان امنیتی را با آمریکا و ناتو امضاء کرد که براساس امضای این دوسند تاریخی، حضور سربازان خارجی برای ده سال دیگر در افغانستان قانونی گردید.