سه‌شنبه، آذر ۱۱، ۱۳۹۳

بیانیه سعید شیرزاد و بهنام ابراهیم زاده به مناسبت روز جهانی علیه سانسور

سعيد شيرزاد- بهنام ابراهيم زاده سه شنبه, 11 آذر 1393 08:55
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 11 آذر 93: زندانيان سياسي دربند بهنام ابراهیم زاده و سعید شیرزاد به مناسبت روز جهانی علیه سانسور اقدام به انتشار بيانيه اي اعتراضي كردند. در اين بيانيه از جمله آمده است: ”مبارزه علیه سانسور و دفاع از آزادی حقوق انسانی و بدیهی شهروندان است. ما مبارزه برای آزادی بیان و اندیشه و مخالفت با هرگونه سانسور و فضای سرکوب و اختناق را وظیفه خود میدانیم و سکوت نخواهیم کرد. ما نمیتوانیم به دفاع از حق مسلم کارگران و معلمان برای طرح مطالباتشان برنخیزیم و سکوت کنیم. نمیتوانیم اعدام و نقض حقوق کودکان و زنان و دانشجویان را ببینیم و خاموش باشیم. ما وظیقه خود میدانیم که سرکوبها و بازداشت های خودسرانه را محکوم و از حق آزادی بیان دانشجویان و... دفاع کنیم.”
متن كامل اين بيانيه كه يك نسخه از آن در اختيار كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها قرار گرفته به شرح زير است:

" بیانیه اعتراضی دو تن از زندانیان سیاسی در بند سعید شیرزاد و بهنام ابراهیم زاده به مناسبت روز جهانی علیه سانسور "
دهم آذر نه به سانسور و هم صدا با ما در مبارزه علیه سانسور
اعتراض به سانسور و نبود آزادی بیان همواره در مرکز ثقل فعالیت های وبلاگ نویسان و کنشگران سیاسی و حقوق بشری و روزنامه نگاران دیگر و انسانهای مترقی در سراسر جهان بوده و هست. در این راه چه انسانهایی جان خود را تنها به صرف انتقاد و علیه سانسور از دست داده اند. همیشه کسانی برای پایان دادن به سانسور در جامعه به شیوه های گوناگون تلاش کرده اند و میکنند. کنشگران سیاسی و حقوق بشری، روزنامه نگاران وخصوصا وبلاگ نویسان و دیگر کاربران اینترنت هر ساله در دهم آذر علیه سانسور بیانیه و مطالبی را در اعتراض به روند سانسور انتشار داده اند و طوفان مجازی به راه انداخته اند که خواست مردم در آن ممنوعیت سانسور بوده است. مبارزه علیه سانسور و دفاع از آزادی، حقوق انسانی و بدیهی شهروندان در یک جامعه است. دفاع از گردش آزاد اطلاعات و اندیشه است. ما مبارزه برای آزادی اندیشه وبیان و مخالف با هر گونه سانسور را وظیفه خود میدانیم، ما ضمن مخالفت شدید با هرگونه سانسور از همه وبلاگ نویسان و کاربران اینترنت و کنشگران سیاسی و حقوق بشری و نویسندگان و دیگر نیروهای مترقی میخواهیم برای پایان دادن به سانسور با ما همراه و همصدا شوند و صدای اعتراض خود را با ما زندانیان در بند در آمیزند.
متاسفانه دروضع کنونی فضای سانسور و اختناق در بسیاری از کشورها حاکم است. بطوریکه تشدید سانسور و برخورد تند با وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران و نویسندگان و همه کسانی که در فضای سایبری و فیس بوک فعالیت مکنند همچنین تشدید سانسور در سایت ها و وبلاگ های اینترنتی، هک و فیلترینگ و اجازه ندادن به نشر و چاپ کتاب و روزنامه، حق سانسور و قیچی در سینما و تئاتر و فیلم و ... از مواری است که میتوان به آن اشاره کرد. در وضع کنونی دهها روزنامه نگار و وبلاگ نویس و نویسنده و... در ایران تنها به جرم انتقاد و سانسور از سوی دستگاه قضایی محکوم و در حبس بسر میبرند. زندانیانی چون محمد صدیق کبودوند، عدنان حسن پور و برادران کرد پور نویسنده و روزنامه نگارانی که جرم تک تک این عزیزان اینست که حاضر نبودند در برابر واقعیت ها چشم پوشی کنند، یا محمد رضا پورشجری وبلاگ نویسی که به تازگی دستگیر شده و در حال حاضر در زندان ندامتگاه مرکزی کرج در میان زندانیان خطرناک بسر میبرد.
مردم آزادیخواه ، زنان و مردان مبارزه، جوانان و دانشجویان و تمام کسانی که قلبشان برای آزادی و برابری و برای دنیایی بهتر ، بدون سانسور و اختناق می تپد!
جرم و اتهام این عزیران و دهها وبلاگ نویس و روزنامه نگار و فعال کارگری و ... تنها انتقاد و آشکار کردن بی عدالتی ها و نابرابرای ها بوده است. هم اکنون چندین فعال کارگری و معلم از جمله یوسف آب خراباد، افشین ندیمی، واحد سیده، شاهرخ زمانی، محمد جراحی، عبدالرضا قنبری تنها به خاطر طرح مطالباتشان و انتقاد از مسئولان و دولتمردان ایران به حبس محکوم شده اند.
زنان و مردان مبارز، کارگران ، جوانان و دانشجویان و مردم به ستوه آمده!
مبارزه علیه سانسور و دفاع از آزادی حقوق انسانی و بدیهی شهروندان است. ما مبارزه برای آزادی بیان و اندیشه و مخالفت با هرگونه سانسور و فضای سرکوب و اختناق را وظیفه خود میدانیم و سکوت نخواهیم کرد. ما نمیتوانیم به دفاع از حق مسلم کارگران و معلمان برای طرح مطالباتشان برنخیزیم و سکوت کنیم. نمیتوانیم اعدام و نقض حقوق کودکان و زنان و دانشجویان را ببینیم و خاموش باشیم. ما وظیقه خود میدانیم که سرکوبها و بازداشت های خودسرانه را محکوم و از حق آزادی بیان دانشجویان و... دفاع کنیم.
مردم آزادیخواه و به ستوه آمده از فضای سانسور و خفقان!
فراخوان ما به شما و دیگر نیروهای مترقی و سازمانها و نهادهای حقوق بشری و.. اینست که در این راه در مبارزه علیه سانسور و اختناق و مبارزه برای آزادی اندیشه و بیان با ما همراه و هم صدا شوید و ما را تنها نگذارید.
به امید دنیایی بهتر و بدون سانسور و اختناق
بهنام ابراهیم زاده (اسعد) وبلاگ نویس و فعال کارگری و کودک، زندان رجایی شهر سالن دوازده
سعید شیرزاد زندانی سیاسی، فعال حقوق کودکان ، زندان اوین
آذر ماه ٩٣

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر