چهارشنبه، دی ۰۳، ۱۳۹۳

تجمع مردم سیریک در پی انتشار خبری مبنی بر تغییر بافت جمعیتی شهر + عکس


  سه شنبه, 02 دی 1393 

جمعی از مردم شهرستان سیریک در اعتراض به آنچه از آن یه عنوان "تغییر بافت جمعیتی" خواندند در ورودی شهرستان سیریک تجمع کردند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ در پی انتشار گزارش های در فضای مجازی مبنی به اعطای یک شهرک با مساحت 20 هکتار متر مکعب در ورودی شهرستان سیریک به مردم بشاگرد ، روز دوشنبه 1 دیماه  جمعی از مردم این شهرستان عمدتا سنی نشین با تجمع در آن محل، از مهاجرت دادن مردم بشاگرد به سیریک اعتراض کردند.

یک شاهد عینی که در این تجمع شرکت داشت به "فعالین بلوچ" گفت: حدود 500 نفر از صبح تا حوالی ساعت 12 در ضلع غربی ورودی شهر سیریک جاده میناب- جاسک جمع شدند و کوچاندن شیعیان را به این منطقه در راستای تغییر بافت جمعیتی دانستند.

وی افزود: چند روز پیش یک زمین به مساحت 20 هزار متر را شهرداری آماده می کرد اما کسی خبر نداشت برای چه کاری، تا اینکه بعد از چند روز عده ای از اهالی بشاگرد آمدند و در این محل چادر زدند و فورا خبری پخش شد که دولت می خواهد در این محل برای بشاگردی ها شهرک درست کند"

این شاهد عینی ادامه داد: "دولت می گوید این افراد آوارگان سیل بشاگرد هستند که در این محل اسکان داده می شوند اما اگر اینچنین است چرا در خود بشاگرد برای انها زمین و امکانات نمی دهند و می خواهند آنها را به سیریک منتقل کنند؟!"

وی ادامه داد: حتی مسئول شورای شهر آقای یوسف زره زاده و امام جمعه، شیخ ابراهیم اسماعیلی هم در تجمع حضور داشتند نیروی انتظامی به تجمع کنندگان گفت: شما باید بروید فرمانداری اما آنها گفتند: ما نمی رویم و خود فرماندار باید برای رسیدگی به این مشکل بیاید.

بندرسیریک عمدتا بلوچ های سنی مذهب هستند و جمعیت بشاگرد را عمدتا شیعیان تشکیل می دهند. این دو شهرستان 188 کیلومتر از هم فاصله مکانی دارند.

 

 








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر