یک وزیر فلسطینی روز چهارشنبه ۱۰ دسامبر در کرانه باختری پس از درگیری با نیروهای پلیس و ماموران مرزی اسراییل درگذشت. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که ماموران پلیس گلوی این مرد ۵۵ ساله را به سختی فشار داده‌اند.
زیاد ابوعین پس از درگیری با نیروهای اسراییلی درگذشت
به گزارش رویترز، زیاد ابوعین از وزرای کابینه محمود عباس روز چهارشنبه به همراه گروهی دیگری در کرانه باختری در تظاهراتی اعتراض آمیز علیه گسترش شهرک‌های یهودی نشین در مناطق اشغالی شرکت کرده بود. در این هنگام تظاهرکنندگان و حدود ۳۰ نیروی پلیس مرزی با یکدیگر درگیر شدند.

ابوعین لحظاتی پس از آن‌که گلویش به سختی توسط مامور پلیس فشار داده شد، رنگ خود را باخت، روی زمین افتاد و سینه‌اش را فشار داد. او سپس در راه انتقال به بیمارستان درگذشت.
هنوز اعلام نشده آیا مرگ او بر اثر فشردن گلو و یا بر اثر حمله قلبی بوده است.
محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین این حادثه را عملی وحشیانه توصیف کرد و گفت ما نمی‌‌توانیم آن را بپذیریم و مقابل آن سکوت کنیم.
تصاویر نشان می‌دهد تظاهرات این گروه از فلسطینیان صلح آمیز بوده است.
این حادثه درست زمانی رخ داده است که تنش‌ها میان فلسطین و اسراییل بار دیگر بالا گرفته است. در هفته‌های گذشته خشونت‌های فراوانی در اورشلیم/بیت المقدس، تل آویو و همچنین کرانه باختری رخ داد و فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها با یکدیگر درگیر شدند.
زیاد ابوعین که روز چهارشنبه جان خود را از دست داد در سال ۱۹۷۹ به اتهام بمب‌گذاری و قتل دو اسراییلی به زندان افتاد اما سال ۱۹۸۵ پس از سپری کردن بخشی از مدت محکومیت خود از زندان آزاد شد. او از مخالفان سر سخت شهرک سازی اسراییل در مناطق اشغالی بود.
رادیو زمانه