جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت، آمریکا و جامعه جهانی تحت نام"حمایت قاطع" در کنار حکومت وحدت ملی افغانستان می باشند.

جان کری افزود، تاکنون کارکرد حکومت جدید افغانستان امیدوارکننده است و این کارکرد سبب گسترش و بهبود روابط کشورهای غربی با افغانستان خواهد شد.


وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده است، در ختم ماه جاری میلادی، مأموریت نظامی ناتو در افغانستان به پایان می رسد اما مأموریت جدید ناتو با افغانستان آغاز خواهد شد.

قرار است، ناتو در مأموریت جدیدش حمایت قاطع خودرا از نیروهای امنیتی افغان از روز اول سال 2015 میلادی آغاز کند.

ازسوی دیگر، جنس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز دراین نشست گفته است، تا یکماه دیگر فعالیت نظامی سربازان ناتو در افغانستان به پایان می رسد اما همکاری ناتو دربخش های آموزش، مشاوره و حمایت از ارتش افغان ادامه می یابد.

دبیرکل ناتو گفت، با ختم مأموریت نظامی ناتو، فصل جدید در روابط ناتو با کابل بوجود خواهد آمد و "حمایت قاطع" ناتو از ارتش افغان از روز اول سال 2015 میلادی آغاز خواهد شد.

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) روز سه شنبه 02 دسامبر درشهر بروکسل پایتخت کشور بلژیک برگزار شد.

در بخش اول این نشست بحث در مورد اوضاع کشور اوکراین بود و دربخش دوم در مورد ختم مأموریت نظامی ناتو در افغانستان و چگونگی همکاری ناتو بعد ازسال 2014 با ارتش افغان بحث صورت گرفت.