دوشنبه، آذر ۲۴، ۱۳۹۳

پلیس برای جمع‌آوری ماهواره در اشنویه دست به عملیات زد

پلیس برای جمع‌آوری ماهواره در اشنویه دست به عملیات زد
1393/09/24 - 2014-12-15 


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، از صبح امروز مأموران انتظامی اشنویه با ورود به منازل مسکونی شهروندان کُرد اقدام به جمع‌آوری بشقاب‌های ماهواره کردند.
این طرح بدون ارائه هیچ مجوزی از سوی پلیس صورت می‌گیرد.

یکی از دارندگان ماهواره در محله‌ی "سلیم‌آباد" با تأیید این خبر به آژانس کُردپا گفت: از ورود ناگهانی مأموران پلیس به منازل و پشت‌بام‌ها معلوم است که طرح به صورت ضربتی اجراء می‌گردد و تا ظهر امروز در برخی از محلات اشنویه همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: یگان ویژه جمع‌آوری دیش‌های ماهواره هیچگونه حکم قضایی در اختیار نداشتند و علی‌رغم مخالفت برخی منازل اما مأموران با زور وارده می‌شدند.

به گفته‌ی این شهروند کُرد، بشقاب‌های اسقاط‌شده بوسیله‌ی خودروی ناجا به مکان‌های نامعلومی حمل شدند.

چندی قبل در شهرهای مریوان، نوسود و صحنه گیرنده‌های ماهواره بنابه دستور مقامات انتظامی جمع‌آوری و حتی در برخی از شهرها نظیر کامیاران نیز سپاه با تشویق شهروندان، تحویل ماهواره را نوعی مبارزه با جنگ نرم دشمن قلمداد کردند.

همچنین اجرای طرح‌های این چنینی در مناطق کُردنشین ایران در حالی است که تمامی شبکه‌های ماهواره‌ای متعلق به احزاب کُرد و غیرکُرد اپوزسیون و نیز تلویزیون‌های اقلیم کُردستان عراق با ارسال پارازیت روبه‌رو هستند و دسترسی به این کانال‌ها با مشکل جدی مواجه است.

معمولاً طرح‌های ضربتی پلیس در کُردستان ایران، روزانه و مستمر در جریان است و این امر در کُردستان با شدت و حدت بیشتری از دیگر مناطق ایران انجام می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر