دوشنبه، آذر ۲۴، ۱۳۹۳

جمعی از فیسبوکی‌ها به حمایت از اعتصاب زندانیان سیاسی ارومیه پیوستند


جمعی از فیسبوکی‌ها به حمایت از اعتصاب زندانیان سیاسی ارومیه پیوستند
1393/09/24 - 2014-12-15 



به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در بیست و ششمین روز اعتصاب زندانیان در زندان دریای ارومیه، "کارزار امروز ارومیه قلب کُردستان است" در فیس‌بوک راه‌اندازی شد.

یکی از بانیان کمپین به خبرنگار کُردپا می‌گوید: هدف از ایجاد چنین کارزاری، حمایت از اعتصاب زندانیان سیاسی کُرد در ارومیه است که چهار تن از آنان دست به اعتصاب غذای خشک زده‌اند.

23620.jpg به گفته‌ی این عضو کمپین صفحه‌ی "امروز ارومیه قلب کُردستان است" سعی در همگرایی میان کنشگران سیاسی، فرهنگی و مدافعان حقوق‌بشری دارد تا بدین نحوه صدای اعتصاب‌کنندگان را به گوش همگان برسانند.

طی دو سال اخیر فعالان دنیای مجازی در کُردستان و ایران اقدام به راه‌اندازی چندین صفحه‌ی فیسبوکی در رویدادهای مختلف سیاسی، ادبی، فرهنگی کرده‌اند که کمپین حمایت از زنان در حوادث مریوان و نیز حمایت از شهرام ناظری از جمله‌ی این فعالیت‌ها می‌باشند.

از بیست و نهم آبان‌ماه تاکنون ٢٧ زندانی سیاسی بند ١٢ زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به پراکنده نمودن زندانیان سیاسی از یکدیگر و نیز انتقال زندانیان جرایم عمومی و جرائم خاص به بند سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

تاکنون بسیاری از نهادهای مدافع حقوق‌بشر و شخصیت‌های سیاسی و نویسندگان کُردستان و ایران از این اعتصاب اعلام حمایت کرده و خواهان رسیدگی به وضعیت و مطالبات آنان هستند.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر