ارتش آمریکا روز دوشنبه 1-12-2014 اعلام کرد که هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری این کشور طی 4 روز گذشته مواضع "داعش" را که شامل خودروها، توپخانه، سلاح های دیگر و مقر واحد جنگ الکترونی این گروه در الرقه بود بمباران کردند.


ارتش آمریکا افزود: "جنگنده ها و پهپادهای نیروهای ائتلاف از 28 نوامبر تا 1 دسامبر، چندین موضع داعش را در عراق و سوریه بمباران کردند. در همین حال جنگنده بمب افکن های ائتلاف مواضع نیروهای داعشی محاصره کننده شهر عین العرب (کوبانی) را نیز مورد حملات خود قرار دادند.

در شهر الرقه که پایتخت داعش در سوریه محسوب می شود، نیروهای ائتلاف چندین تانک و خودروی داعش را به همراه مقر واحد الکترونیکی آنها نابود کردند.

سخنگوی ارتش آمریکا افزود: "از 27 حمله هوایی که در 4 روز گذشته در سوریه انجام شده، 17 تای آنها در مناطق الرقه بوده است که در این حملات 7 واحد از نیروهای داعش ، 4 تانک و 4 خودروی دیگر آنها نابود شدند".

بمباران گروه خراسان

از سوی دیگر نیروهای ائتلاف اعلام کردند که مواضع موسوم به "گروه خراسان" که متشکل از افراد القاعده است در ناحیه حلب مورد حملات خود قرار دادند که از خسارات جانی و یا مالی ناشی از این حملات اطلاعاتی در دست نیست.

جنگنده بمب افکن های ائتلاف 28 عملیات هوایی دیگر علیه مواضع داعش در عراق نیز انجام دادند. این حملات مواضع گروه تروریستی داعش را در موصل، هیت، تلعفر، تکریت و رمادی مورد هدف بمباران جنگنده ها قرار دادند. در این حملات تعدادی تانک، توپخانه، خودرو و چند سنگر داعش نابود شدند.

قابل ذکر است که اعضای تشکیل دهنده ائتلاف در سوریه را کشورهای بحرین، اردن، پادشاهی سعودی، امارات به رهبری آمریکا تشکیل می دهند.

اما اعضای این ائتلاف در عراق کشورهای استرالیا، بلژیک، بریتانیا، کانادا، دانمارک، فرانسه و هلند به رهبری آمریکا هستند.

حملات هوایی علیه داعش پس از تصرف موصل دومین شهر بزرگ عراق و مناطق وسیعی در غرب این کشور توسط این گروه تروریستی، در ماه اوت توسط ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا آغاز شد که هنوز ادامه دارد.

این حملات پس از تصویب باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به خاک سوریه علیه مواضع این گروه تروریستی توسعه پیدا کرد. بیشتر این حملات به منظور حمایت از کردها و نیروهای عراقی انجام گرفته است.