وزارت داخله(کشور) افغانستان شامگاه چهارشنبه 03 دسامبر 2014 رسماً تایید کرد که جنرال عبدالرحمن رحیمی به عنوان فرمانده پلیس شهر کابل تعیین شده است.

ایوب سالنگی، معاون امنیتی وزارت داخله افغانستان گفته است، استخدام عبدالرحمن رحیمی به عنوان فرمانده پلیس شهر کابل از سوی وزارت داخله تایید و ازطرف ریاست جمهوری این کشور منظور شده است.


جنرال عبدالرحمن رحیمی قبل از این فرمانده پلیس ولایت بلخ در شمال افغانستان بود که بعد از استعفای جنرال محمد ظاهرظاهر به عنوان فرمانده پلیس شهر کابل تعیین شده است.

سالنگی افزود، جنرال محمد ظاهر ظاهر، فرمانده پیشین شهرکابل به عنوان رییس مبارزه با جرایم جنایی وزارت داخله افغانستان گماشته شده است.

جنرال محمد ظاهر ظاهر، فرمانده پیشین شهر کابل روز یکشنبه هفته جاری از سمت اش استعفاء داد اما جنرال ظاهر درمورد علت استعفایش چیزی نمی گوید اما گزارش های وجود دارد که جنرال ظاهر به دلیل فشارهای سیاسی از مقام اش استعفاء داده است.

جنرال عبدالرحمن رحیمی در شرایطی فرمانده پلیس شهر کابل گماشته شده است که در این روزها میزان حملات انتحاری و انفجاری در شهر کابل افزایش یافته است.

براساس منابع خبری افغانستان، در جریان دو هفته گذشته شهر کابل شاهد یازده حمله انتحاری و انفجاری بود که مسئولیت بیشتر این حملات را طالبان به عهده گرفتند.