چهارشنبه، آذر ۱۹، ۱۳۹۳

مادر آتنا دائمی: چرا ۲۰ روز پس از اتمام تحقیقات بچه ام هنوز باید در سلول انفرادی سپاه باشد؟!

مادAtena-faraghdani-saham-news-e14139389981211-254x3001ر آتنا دائمی، دختر ۲۶ ساله ای که از روز ۲۹ مهرماه توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و در بازداشت به سر می برد، با اظهار نگرانی از وضعیت فرزندش به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:‌ «بازجویی دخترم ۲۰ روز است تمام شده و پروندۀ او به دادگاه انقلاب فرستاده شده، با این حال نمی دانم چرا هنوز آتنا در سلول انفرادی دو-الف سپاه پاسداران است. چرا او را به بندعمومی منتقل نمی کنند؟ این سوال ها را ۲۰ روز است از مسولان می پرسم و هنوز جوابی نگرفته‌ام.»
معصومه نعمتی، مادر آتنا دائمی به کمپین گفت: «آتنا وضعیت روحی خوبی ندارد، کاملا نامید است. از نظر جسمی هم ناراحتی پوستی پیدا کرده و دارای ضعف شدید بینایی است. بارها خواسته‌ایم که از او آزمایش شود، اما تا حالا که ترتیب اثری نداده اند. من نگران آتنا هستم.»
آتنا دائمی،۲۶ ساله، دارای مدرک دیپلم و شاغل در باشگاه ورزشی انقلاب، در روز ۲۹ مهرماه از سوی ماموران سپاه پاسداران بازداشت شد و تاکنون در بند ۲-الف سپاه پاسداران در زندان اوین به سر می برد.  به گفتۀ مادر این زندانی، در حال حاضر پرونده او از دادسرای اوین به دادگاه انقلاب فرستاده شده اما هنوز تعیین شعبه نشده است.  او با سه اتهام تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباطات با بیگانگان مواجه است.

معصومه نعمتی در خصوص اتهامات فرزندش به کمپین گفت‌:«به ما گفتند که آتنا متهم به سه اتهام تبلیغ علیه نظام، ارتباطات با بیگانگان و اقدام علیه امنیت ملی است، اما به ما توضیحی ندادند که به چه دلایلی آتنا به این اتهامات دستگیر شده است. خودش در ملاقات به ما گفت که تبلیغ علیه نظام را به دلیل فعالیت‌هایش در فیسبوک به او زده اند. آتنا خبرهای دستگیری دوستانش مانند آتنا فرقدانی یا امید علی شناس را در صفحۀ فیسبوکش می نوشت.»
خانم نعمتی در خصوص دلیل اتهام ارتباط با بیگانگان نیز به کمپین گفت:‌«می گویند آتنا با خبرگزاری هرانا و احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر ارتباط داشته و به آنها خبر می رسانده است. اما این درست نیست. آتنا فقط مطالبی را در صفحه فیسبوکش منتشر می کرده که هر کسی می توانسته آن خبرها را ببیند و یا به اشتراک بگذارد.»
به گفته خانواده آتنا دائمی، او فعالیت های مدنی داواطلبانه ای در حوزۀ کودکان، مانند برپا کردن کلاس های آموزشی نقاشی یا نمایشگاه های نقاشی برای کودکان کار و خیابان داشته است، یا در اعتراضات به وضعیت بچه های کوبانی و غزه شرکت کرده است. خانم دائمی همچنین در صفحه فیسبوک شخصیش در اعتراض به برخی اتفاقات اجتماعی مطالبی نوشته است. صفحه فیسبوک او پس از بازداشتش مسدود شد.
مادر آتنا دائمی در پاسخ به این سوال که آیا دخترش اتهامات خود را پذیرفته به کمپین گفت: «او را وقتی برای دفاع آخر پیش بازپرس برده اند، گفته است که این اتهامات را قبول ندارد و بازجو در پرونده اش یک چیزهایی را وارد کرده است. آتنا در دفاع آخرش گفته که عضو هیچ گروه و حزبی نیست و هیچ ارتباطی با بیگانگان نداشته است.»
معصومه نعمتی در خصوص درخواستش از مقامات قضایی کشور گفت:‌«امیدوارم مسئولان با آزادی او با وثیقه تا صدور حکم موافقت کنند. دختر من حرکت سیاسی نکرده است، او فقط فعالیت هایی برای کودکان بی سرپرست و زنان داشته است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر