ارتش اسد صبح روز دوشنبه 1-12-2014 با حمله به اردگاه آوارگان سوری در شهرک جاسم در نزدیکی شهر درعای سوریه باعث قتل شمار زیادی از زنان و کودکان شد.

شبکه تلویزیونی "سوریا مباشر" به نقل از فعالان سوری گزارش داد که نیروی هوایی اسد دو حمله به اردگاه آوارگان داخلی این کشور در ناحیه درعا انجام داد. هدف اول این حمله
هوایی ساختمانی 4 طبقه ای بود که خانواده های آواره از مناطق مجاور درعا در آن ساکن بودند. حمله دوم به منطقه ای در مرکز شهر بود که مردم عادی در آن تجمع کرده بودند. در اثر این حملات صدها زن و کودک کشته و زخمی شدند. برخی از زخمیان برای مداوا به کشور اردن انتقال یافتند. در این اردوگاه اکثرا خانوادهایی زندگی می کنند که فقط از زنان و کودکان تشکیل شده اند.
هواپیماهای نیروی هوایی اسد بارها به شهر درعا حمله کرده اند. نیروی هوایی اسد در این حملات شهرک های "نوی" وانخل، الشیخ مسکین و درعا البلد را مورد هدف قرار دادند. این حملات سبب کشته و زخمی شدن صدها تن و خسارات مالی زیادی به مردم و اماکن مسکونی شده است.

نیروی هوایی با بمب های بشکه ای در عملیاتی دیگر شهرهای "داریا" و الشیخ را مورد حمله قرار داد. ارتش اسد مناطق جبل الشیخ و "مغر المیر" را با توپخانه مورد حملات شدید قرار داد.

براساس اطلاعات واصله درگیری شدید بین ارتش سوریه و مخالفان در میدان تشرین دمشق و میدان "پایگاه روسی" در نزدیکی دمشق جریان دارد. براساس همین اطلاعات شمار زیادی از نیروهای ارتش اسد کشته و زخمی شده اند. این درگیری ها زمانی آغاز شد که نیروهای مخالف اسد قصد داشتند از شهر درایا به سوی مناطق تحت کنترل ارتش رژیم پیشروی کنند.

تا زمان تنظیم این خبر، گزارش هایی از حملات سنگین نیروهای اسد به مناطقی در اطراف حلب مخابره شده که در اثر آن شمار زیادی از شهروندان سوری کشته و زخمی شده اند.

از سویی دیگر گزارش شده است که نیروهای ارتش آزاد سوریه در حمله به ارتش اسد در شهر لاذقیه یک تانک را منهدم کرده و در گیری میان نیروهای اسد و مخالفان در سراسر سوریه جریان دارد.