پنجشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۹۳

فرزند شما به شدت در خطر است


آیا مراقب او هستید؟

تصور نکنید چون کودکان و فرزندان شما تسلطی بر اینترنت ندارند پس خطر خاصی نیز آن‌ها را تهدید نمی‌کند. اگر اینطور فکر می‌کنید سخت در اشتباهید.
کودکان دنیای امروز با کودکی شما در سال‌ها پیش بسیار متفاوت هستند. اگر در کودکی به شما درباره دنیای واقعی توصیه می‌شد، کودکان امروز نیازمند توصیه درباره دنیای مجازی نیز هستند. این کودکان همزمان با دو دنیای واقعی و مجازی آشنا می‌شوند و باید خطرات هر دو جهان را بشناسند و در برابر آن عکس‌العمل مناسب داشته باشند.
اگر انتظار دارید در دنیای واقعی فرزند شما وقتی آدرسی را گم کرده یا با فرد مزاحمی روبه‌رو شده، عکس‌العمل مناسبی داشته باشد و بتواند خودش را از خطر‌ها برهاند، باید به او یاد بدهید که در دنیای مجازی چه خطراتی در کمین او است و او باید بداند که در صورت مواجهه با یک وضعیت مشکوک ممکن است همه خانواده به دردسر بیفتند.
متاسفانه تحقیقات نشان داده است که اکثر مردم هشدارهای امنیتی را جدی نمی‌گیرند و ممکن است شما خواننده عزیز هم یکی از‌‌ همان اکثریت باشید اما شک ندارم که اگر نسبت به امنیت خود بی‌خیال هستید (که امری کاملا اشتباه است و فقط شما مورد هدف قرار نمی‌گیرید بلکه دیگران را نیز به خطر می‌اندازید) نسبت به امنیت فرزندتان به هیچ وجه بی‌خیال نیستید.
بنابراین در اولین گام باید خطرات دیجیتال را بشناسید، روش‌های امن بودن را فرا بگیرید و در گام بعدی باید بتوانید آن‌ها را به فرزندتان نیز بیاموزید. فرزند شما باید بداند که اهمیت پسورد چیست و چرا کسی نباید هرگز پسورد او را بداند. باید بدانید که فرزند شما چگونه در خطر سوء استفاده‌های جنسی قرار می‌گیرد و به او بیاموزید که در برابر این خطر باید چگونه رفتار کند و چگونه در دام نیفتد. چگونه می‌توان پسوردی قوی داشت. بدافزار‌ها چه هستند و چه خطراتی دارند؟ چگونه می‌توان بدافزار‌ها را شناسایی کرد و چگونه مراقب افرادی بود که دائما در کمین هستند تا به انواع روش‌های فریب و فیشینگ قصد دارند شما را آلوده کرده و اطلاعات‌تان را بدزند.
لطفا بی‌حوصلگی را کنار بگذارید. بپذیرید که شما چه بخواهید و چه نخواهید فرزندتان درگیر دنیای دیجیتال است و هیچ کس بهتر از شما نمی‌تواند امنیت او را حفظ کند و به او بیاموزد. بنابراین باید فعال باشید و درگیر دنیای او شوید.
امیدوارم روز به روز شاهد دنیایی امن‌تر برای کودکان باشیم.
«فراموش نکنید که سوال‌های خود را از طریق مسیج در فیسبوک تک نویس یا از ما بپرسید»
منبع: نِت سکیوریتی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر