پنجشنبه، بهمن ۰۲، ۱۳۹۳

زندانی سیاسی کُرد پس از اتمام دوران مرخصی به زندان یزد بازگشت


1393/11/02 - 2015-01-22 -

24323.jpg

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز پنج‌شنبه دوم بهمن‌ماه، والی درودی زندانی سیاسی اهل روستای "چروسانه" از توابع شهرستان کامیاران که به حبس ابد محکوم شده، پس از اتمام دوران مرخصی به زندان بازگشت.

فاصله جاده ای شهر کامیاران تا زندان یزد حدود ٩٨٠ کیلومتر است.


والی درودی با تودیع وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی برای اولین بار مدت ٨ روز به مرخصی آمده بود و هنگام بازگشت به زادگاهش با استقبال گرم شهروندان کُرد کامیاران روبرو گردید.
والی درودی زندانی سیاسی اهل روستای "چروسانه" از توابع شهرستان کامیاران که به حبس ابد محکوم شده، پس از اتمام دوران مرخصی به زندان بازگشت
وی بهمراه سه زندانی دیگر کُرد به نام‌های محمد مرادی، عمر امامی و علی صالحی در سال ١٣٧٥ از سوی نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران در استان کرمانشاه بازداشت و از آن هنگام تا کنون در زندان‌های ایران در حبس بسر می‌برد.

پیشتر، حاتم جهانگیری همبندی این ٤ زندانی سیاسی به خبرنگار کُردپا اعلام کرده بود: "پس از اینکه والی درودی از سوی دادگاه کرمانشاه به زندان ابد محکوم گردید بنا به درخواست آقای درودی، از همسرش جدا شد".

والی درودی پس از بازداشت، ١٠ سال را در زندان دیزل‌آباد و ٨ سال دیگر را در زندان یزد بسر برده ‌است.

این زندانی سیاسی کُرد در دهه‌های آغاز انقلاب ٥٧ مدتی را نیز در زندان محبوس و سال ٧٢ پس از ٣ سال حبس در سنندج از زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر