جمعه، بهمن ۰۳، ۱۳۹۳

علی سلان‌پور بدون درمان به زندان بازگردانده شد

على سلان‌پور زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، بدون طی کردن مراحل درمان از بیمارستان شهداى تجریش دوباره به سالن ١٢ زندان بازگردانده شد.
به گزارش كمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مامورين انتقال زندانی، روز پنج‌شنبه ٢ بهمن‌ماه 1393، دستور داشتند به علی سلان‌پور دست‌بند بزنند و او را به بیمارستان تجریش منتقل کنند؛ اما وى قبول نكرده و به همین دلیل این زندانی سیاسی به سالن 12 زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شد.
گفته شده پس از تشخیص پزشكى قانونى، این زندانی سیاسی باید مراحل درمانی‌اش را بگذراند و در صورت عدم رسیدگى به موقع و درمان، احتمال فلج شدن وی وجود دارد.
برخی منابع مطلع از وضعیت این زندانی در رجایی شهر گفته‌اند: «این زندانی سیاسی بر اثر شکنجه شدید مامورین امنیتی وضعیت سلامتی خود را از دست داده است.»
علی سلان‌پور دوران محکومیت ۵ سال حبس خود را به اتهام اجتماع و تبانى و اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط و همکاری از سازمان مجاهدین خلق، در زندان رجایی شهر مى‌گذراند.
این زندانی سیاسی در ۲۸ آذرماه ۱۳۸۹ بازداشت و در دادگاه انقلاب محاکمه شد. وی ۴۴ روز در بند ٢۴٠ و ۵٠ روز در بند ٢٠۹ زندان اوین، زیر شکنجه و تحت بازجویى قرار داشت.
جمعه ۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ - ۲۳ ژانویه ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر