یک «بیمار روانی» جمعه ۱۶ ژانویه، برای چند ساعت اقدام به گروگان گیری در یک اداره پست در پاریس پایتخت فرانسه کرد. این حادثه با تسلیم شدن گروگان گیر پایان یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار گروگان‌ها در اداره پست منطقه کولومب، سه نفر بود. پیش از این پلیس اعلام کرده بود که انگیزه گروگان گیر «شخصی» است.

یک منبع در پلیس فرانسه اعلام کرد که گروگان گیری، اندکی پیش از ساعت ۱۲ به وقت گرینویچ آغاز شد.

پیشتر دفتر دادستانی در پاریس اعلام کرده بود نیروهای پلیس شامگاه پنجشنبه، دستکم ۱۲ نفر را که مظنون به کمک به عاملان حملات هفته گذشته پاریس بودند، دستگیر کردند.

بنا بر این اعلام، دستگیری‌ها در مناطق جنوب پاریس از جمله مونترو روی داده است؛ منطقه‌ای که هفته گذشته در آن یک پلیس زن کشته شد. دستگیری‌ها با «کمک‌های لجستیکی» به مهاجمان ارتباط داشت.

در همین حال یک منبع قضایی از دستگیری ۱۰ نفر در چارچوب تحقیق درباره حملات پاریس خبر داد.

حملات هفته گذشته پاریس که توسط اسلامگرایان تندرو انجام شد، علاوه بر ۳ مهاجم، ۱۷ کشته بر جای گذاشت. این رویداد‌ها با حمله مسلحانه با نشریه طنز شارلی ابدو آغاز شد که دستکم ۱۲ کشته از جمله ۴ کاریکتاتوریست و ۲ پلیس برجای گذاشت.

شاخه القاعده در شبه جزیره عرب که پایگاه آن در یمن است، مسئولیت حملات پاریس را بر عهده گرفته است. دو منبع بلندپایه یمنی اعلام کرده‌اند که سعید و شریف کواشی، دو برادر عامل حمله به نشریه شارلی ابدو، سال ۲۰۱۱ به یمن رفته بودند و در آن‌ها توسط نیروهای القاعده، آموزش نظامی دیده بودند.