جمعه، دی ۲۶، ۱۳۹۳

ادامه ممانعت از درمان زندانيان سياسي از سوي مقامات قضاييه جمهوري اسلامي

جمعه, 26 دی 1393 15:39


عبدالفتاح سلطانی

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 26 دي 93: بنا به گزارشات رسيده از ادامه روند درمان برخي زندانيان سياسي منجمله وكيل زنداني آقاي عبدالفتاح سلطانی توسط عوامل زندان اوين و به دستور مهدی خدابخش معاون دادستان تهران ممانعت به عمل مي آيد.
اين اقدام غير انساني كه دليلي جز فشار براي سركوب و به سكوت كشاندن زندانيان سياسي و خانواده هاي آنان ندارد، در سالهاي اخير بسيار به كار گرفته شده و البته سودي جز رسوايي براي حكومت نداشته است.
لازم به ذكر است خانم معصومه دهقان همسر اين وكيل و حقوقدان زنداني در صفحه فيسبوك خود در اين باره چنين مي نويسد:

”ما هر سه شنبه منتظریم که آقای سلطانی برای بررسی بیماری قلبی به بیمارستان منتقل شود . تا کنون سه بار وقت معاینه به دادستانی دادهام ولی هر بار از انتقال ایشان ممانعت شده است . لازم به ذکر است ایشان بنا به تایید چند پزشک معتمد زندان باید برای تشخیص بیماری قلبی و درد ناحیه ی قلب، نوسان فشار خون و کم خونی ، به پزشک متخصص مراجعه کند . متاسفانه با وجود نامه ی دکتر و وقت معین و پس از گذشت حدود سه ماه از بیماری ایشان انتقال به بیمارستان صورت نگرفته است .
دیروز 24 دی ماه هم انتقال آقای سلطانی به دندانپزشکی بدون هر گونه دلیلی انجام نشد . روز قبل برای یاد آوری با دادستانی تماس گرفتم . خانم منشی گفتند ما نامه را فکس کرده ایم ولی نمی دانیم اعزام صورت می گیرد یا نه !!!
آقای خدا بخشی دادیار ناظر زندان گفته بود اگر پزشک را عوض کنید درمان صورت می گیرد ولی باز هم درمان ناقص ماند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر