شنبه، بهمن ۰۴، ۱۳۹۳

"بازجویی صحرایی" از یک روحانی سنی مذهب در بیرون شهر بوکان+عکس


1393/11/04 - 2015-01-24 

\

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امام جماعت یکی از روستاهای تابعه شهرستان میاندوآب از سوی مأموران امنیتی بوکان در حوالی شهر بازداشت و مورد "بازجویی صحرایی" قرار می گیرد.

این شهروند کُرد امام جمعه ی روستای "خانکندی" می باشد که در بیست و نهم دیماه توسط نیروهای اطلاعاتی بوکان در نزدیکی روستای "انبار"، شکنجه و اذیت و آزار می شود.

24335.jpg
علی حسین زاده، امام جمعه ی روستای "خانکندی
منابع نزدیک به مکتب قرآن با انتشار تصاویری از علی حسین زاده، اعلام می کنند که وی از سوی ٥ مأمور مسلح وزارت اطلاعات وحشیانه مورد ضرب وشتم شدید قرار می گیرد و تا روز گذشته قدرت تکلم کامل نداشته است.

گفته شده این روحانی اهل سنت با تزریق آمپول، نیم جان و بی رمق در میان گل و لای رها شده بود.

پیشتر و در اواسط ماه گذشته نیز یک عضو دیگر مکتب قرآن به نام حسین ابراهیمی در نزدیکی روستای "آختطار" توسط لباس شخصی‌های مسلح اداره اطلاعات بوکان ربوده شده بود.

24339.jpg
حسین ابراهیمی و حسین حسن خانی دو عضو مکتب قرآن که در اواسط هفته گذشته جهت بازجویی به اداره اطلاعات احضار شدند
همچنین اداره اطلاعات شهرهای سنندج و مهاباد طی اواخر هفته گذشته دو فعال عقیدتی کُرد را احضار و مورد بازجویی قرار دادند.

حسین حسن خانی مدت ٣ ساعت را در بازداشتگاه اداره اطلاعات مهاباد سپری کرد و مجید عبدالله پور نیز در بازداشتگاه اطلاعات سنندج مورد بازجویی قرار گرفت.
وزارت اطلاعات در تمامی احضارها و بازجویی های صورت گرفته، سعدی قریشی از رهبران مکتب قرآن را به انحراف از مسیر دینی احمد مفتی زاده متهم کرده اند که این امر از سوی پیروان وی تکذیب شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر