دوشنبه، دی ۱۵، ۱۳۹۳

افزونه‌ای برای یافتن عکس‌های پنهان شده در فیس‌بوک

افزونه جدیدی که برای مرورگر کروم طراحی شده، به کاربران فیس‌بوک کمک می‌کند تا همه عکس‌هایی را که کسی در آن تگ شده‌، حتی اگر به ظاهر از دید کاربر پنهان شده باشند را ببینند.
افزونه‌های مختلفی برای مرورگرها از جمله و بیش از همه کروم طراحی شده‌اند که به کاربران کمک می‌کنند برخی از قابلیت‌های فضای آن‌لاین استفاده آسان‌تر و بیشتری ببرند. هر افزونه یک یا چند کاربرد مشخص دارد و متناسب با یک سرویس آن‌لاین یا شبکه اجتماعی خاص طراحی شده است.
در آخرین نوع از این دست، یک برنامه نویس کامپیوتری افزونه‌ای را طراحی کرده که روی مرورگر کروم نصب شده و به کاربر کمک می‌کند تا عکس‌هایی را که تگ خورده در معرض دید کاربر قرار دهد. برای دیدن عکس‌های کسی، شما لازم نیست دوست او باشید و با رفتن به پروفایل شخصی که می‌خواهید عکس‌هایش را ببینید و با کلیک کردن روی افزونه می‌توانید عکس‌هایش را ببینید.
به گفته توسعه دهنده این افزونه وقتی کاربر تنظیمات حریم خصوصی فیس‌بوک خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که دسترسی افراد غریبه به محتوایش را محدود کند، تنها دسترسی به محتوای خود را محدود کرده و اگر شخص دیگری او را در عکسی تگ کرده باشد، آن عکس‌ها نمایش داده می‌شوند.
این‌ها را هم ببینید: افزونه‌ای برای مدیریت و شخصی کردن فیس‌بوک
                      ترجمه سریع همه وب‌سایت‌ها با افزونه جدید گوگل

                      افزونه‌های ضروری گوگل کروم
سرویس جستجوی فیس‌بوک در حال حاضر امکان یافتن عکس افراد را به صرف اینکه در آن تگ شده باشند اگر کاربر اجازه انتشار آن را در تایم لاین خود نداده باشد، به دیگران نمی‌دهد اما این افزونه این گونه عکس‌ها را اگر به صورت پابلیک منتشر شده باشند برای شما بالا می‌آورد.
به زبان ساده‌تر؛ کسی شما را در عکسی تگ می‌کند، اگر تایم لاین شما باز باشد، عکس بالا می‌آید و البته شما امکان مخفی کردن آن را دارید و اگر هم تایم لاین شما بر روی مطالب دیگران بسته باشد، نوتیفیکیشنی از فیس‌بوک برای‌تان می‌آید که در فلان عکس تگ شده‌اید و می‌پرسد آیا اجازه می‌دهید عکس مورد نظر در تایم لاین شما نمایش داده شود.
اگر شما اجازه ندهید، عکس توسط شما و از طریق شما پنهان شده و دوستان شما و یا دیگر کاربران نمی‌توانند آن عکس را در مجموعه عکس‌های شما ببینند و برای دیدن آن باید به پروفایل انتشار دهنده عکس مراجعه کنند.
اما افزونه موسوم به PictureBook این امکان را به دیگران می‌دهد، چه دوست شما باشند و چه نباشند، که اگر عکسی که شما در آن تگ شده‌اید و آن را پنهان کرده‌اید، ببینند مشروط به این‌که عکس به صورت public  منتشر شده باشد و یا آن‌ها با انتشار دهنده عکس یا شما دوست باشند.
فیس‌بوک می‌گوید این افزونه ناقض مقررات فیس‌بوک نیست و کاربر در صورتی که عکسی را که در آن تگ شده است دوست ندارد و نمی‌خواهد کسی هم آن عکس را ببیند، بهتر است یا به کلی امکان تگ شدن خودش توسط دیگران را غیر فعال کند و یا تگ خودش را از روی عکس‌هایی که دوست ندارد پاک کند.
منبع: دیلی‌دات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر