سه‌شنبه، دی ۱۶، ۱۳۹۳

خانواده‌های قربانیان شلیک خمپاره به مراسم عروسی در هلمند به تحصن خود پایان دادند


زنان و کودکان هم در بین قربانیان این رویداد بودند
به دنبال موافقت دولت افغانستان برای رسیدگی به خواسته‌های خانواده‌ قربانیان شلیک خمپاره به یک مراسم عروسی در هلمند، این افراد به تحصن یک هفته‌ای خود پایان دادند.

محمد نعیم بلوچ، سرپرست این ولایت به بی‌بی‌سی گفت که خواست اصلی معترضان پیگرد قانونی عاملان شلیک به این مراسم بود که به دنبال سفر هیاتی از سوی رئیس جمهوری این کشور، این خواسته آنها برآورده شده است.
در پی اصابت راکت به یک مجلس عروسی در ولایت هلمند، در جنوب افغانستان، دست کم ۲۰ نفر کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.
چهار روز پیش آقای بلوچ گفته بود که دو سرباز ارتش در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند.
به گفته آقای بلوچ متهمان به دادستانی معرفی شده‌اند و تحقیقات در این مورد جریان دارد.
پیشتر گفته شده بود که معترضان خواستار برکناری مقام‌های امنیتی هستند، اما سرپرست ولایت هلمند گفت که آنها در گفتگویی که دو روز پیش با او داشتند، چنین خواسته‌ای مطرح نکردند.
آقای بلوچ گفت که معترضان خواستار توجه شخص رئیس جمهوری و رئیس اجرایی برای رسیدگی به پرونده شلیک خمپاره به مراسم عروسی در ولسوالی سنگین هستند.

آقای بلوچ گفت که اگر خواسته‌های معترضان برآورده نمی‌شد، تحصن آنها ادامه می‌یافت
مراسم عروسی زمانی در ولسوالی سنگین مورد اصابت خمپاره قرار گرفت که میان سربازان ارتش و افراد گروه طالبان درگیری شدیدی در جریان بود.
علی شاه خان یکی از بستگان قربانیان این حادثه به بی‌بی‌سی گفت که سربازان بازداشت شده باید مجازات شوند چرا که به گفته او، آنها در حالی که مهارت کافی در کار خود نداشته‌اند، دست به شلیک زده‌اند.
او گفت که رئیس جمهوری به معترضان وعده داده که امنیت آنها را تامین و به خواسته‌های آنها در مورد مجازات عاملان شلیک به مراسم عروسی رسیدگی می‌کند. 
6.1.2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر