یکشنبه، دی ۱۴، ۱۳۹۳

اصرار روحانی بر سرکشیدن جام زهر اتمی

یکشنبه، 14 دی ماه 1393 = 04-01 2015

روحانی امروز در یک گردهمایی اقتصادی در تهران از سرکشیدن جام زهر اتمی دفاع کرد و گفت: در مذاکرات روی اصول و آرمان حرف نمی ‌زنند. آرمان ما به سانتریفوژ وصل نیست.
روحانی با اذعان به اینکه تحریمهای اصلی هم‌چنان به قوت خود باقی است، گفت: در توافق ژنو، بخشی از تحریمها،
البته تحریمهای مهم، تحریم نفت، تحریم بانک سر جای خودش است، یک بخش کوچکی از تحریمها در زمینه خودرو، پتروشیمی، بیمه کشتیرانی را توانستیم عبور کنیم، یک بخشی از اموال بلوکه شده ما آزاد بشود و در مقابل، ما شفافیت بیشتری نشان بدهیم و بگوییم فلان نوع غنی‌سازی که به آن نیاز نداریم، یک مدتی آن نوع غنی‌سازی را متوقف می‌کنیم، آیا با این اصول ما رفت؟ آرمان ما رفت، یعنی آرمان ما وصل به اینهاست؟ آرمان ما به سانتریفوژ وصل نیست.
روحانی افزود: مگر کسی تو میز مذاکره بحث آرمان و اصول می‌کند، اینها حرف یک عده‌ ای است که در توهمات زندگی می ‌کنند. سر میز مذاکرات با دیگران که سر آرمان و اصول بحث نمی‌کنند. آنها نمی‌خواهند راجع به آرمان و اصول بحث کنند. در دنیای امروز بحث منافع است، هر کشوری دنبال منافع خودش، تهدیدها، فرصتها و منافع مشترک یا منافع اقتصادی است. اینها اساس بحث سیاست خارجی است.
ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر