چهارشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۹۳

اعتراف صریح خامنه‌ای به منفوریت رژیم نزد مردم منطقه



6:29:02 PM 1393/8/7
خامنه‌ای
خامنه‌ای


خامنه‌ای با سوز و گداز از انزوای منطقه‌یی و بین‌المللی رژیم و منفوریت این رژیم در میان مردم جهان و به‌ویژه مردم کشورهای مسلمان، گفت: ”دیوار کشیدن میان جمهوری اسلامی با بقیه دنیای اسلام یکی از شگردهای دشمنان اتحاد امت اسلامی است“. وی که روز سه‌شنبه (6آبان) در دیدار با گردانندگان و عوامل خود درمراسم حج امسال صحبت می‌کرد
آنها را مکلف کرد در برچیدن ”این دیوار ساختگی“ تلاش کنند.
ولی‌فقیه ارتجاع بدون هیچ اشاره‌یی به علت منفوریت و انزوای نظام ولایت در میان مردم مسلمان و کشورهای اسلامی آسمان و ریسمان به هم بافت و ”بهره‌گیری دشمنان از شیوه‌های متنوع و متکثر ارتباطی“ را باعث آن دانست
واقعیت این است که سیاست اعمال تبعیض و سرکوب ضدانسانی اقلیتهای مذهبی و اهل تسنن در داخل کشور و سیاست صدور ارتجاع و بنیادگرایی این رژیم در کشورهای مسلمان و به‌ویژه کشورهای منطقه و عملکردها تروریستی گروه‌های وابسته به این رژیم در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، سودان، یمن و… هر جا که رژیم در آن حضور یا نفوذ دارد، دلایل روشن این منفوریت و انزوا است.
مردم کشورهای منطقه پس از 35سال که از عمر ننگین این رژیم می‌گذرد به خوبی درک کرده‌اند درصورتی‌که تسلیم افکار ارتجاعی صادر شده توسط نظام ولایت بشوند، سرنوشتشان به دست رژیمهایی خواهد افتاد که در جنایت وقساوت و سرکوب مردم هم تراز رژیم آخوندی در ایران هستند و دچار همان بلایایی خواهند شد که 35سال است مردم ایران گرفتار آن هستند.
مصیبتهایی که مردم عراق در حاکمیت 8ساله مالکی و پیش از آن تجربه کردند و ویرانی و خونی که 3سال است مردم سوریه در آن گرفتارند. بنابراین ”دیواری“ که بین رژیم آخوندی و میان مردم منطقه و کشورهای منطقه کشیده شده است، کاذب نیست بلکه عینیتی محض است که تماماً از عملکردهای بینادگرایانه و ارتجاعی این رژیم ناشی می‌شود.
این تنها مردم این کشورها نیستند که از رژیم و ارتجاع حاکم بر ایران متنفرند و بین خودشان و این رژیم و ارتجاع صادراتی آن دیوار قطوری از مقاومت کشیده‌اند؛ دولتمردان و سیاستمداران کشورهای منطقه نیز چه آنهایی که از قبل علیه عملکرد تروریستی و دخالتهای رژیم در منطقه موضع داشتند و چه آنهایی که تا همین اواخر به‌دلیل منافع اقتصادی، ملاحظه‌این رژیم را می‌کردند، علیه دخالتهای تروریستی رژیم در منطقه و خصوصاً دخالت آن در عراق و سوریه موضعگیری می‌کنند.
موضعگیری اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه علیه رژیم شاخص مهمی برای رودررویی این کشورها با نظام ولایت است.
اردوغان در یک رویارویایی با رژیم آخوندی و به‌خصوص ولی‌فقیه ارتجاع در دانشگاه مرمره استانبول گفت: ”«آیا این برایتان قابل تصور است که وقتی از یک رهبر مذهبی پرسیدم، 250هزار نفر در سوریه کشته شده‌اند، چرا شما علیه آن موضع نمی‌گیرید؟ او گفت:“ اسد تنها کسی است که علیه اسرائیل ایستاده ”. آیا اسد حتی یک گلوله به اسرائیل شلیک کرده است؟ خیر! 250هزار نفر در سوریه کشته شده‌اند و شما هم‌چنان از (رژیم اسد) حمایت می‌کنید و برایش تسلیحات و پول می‌فرستید. این دیگر چه نوع رهبر مذهبی است؟».
رئیس‌جمهور ترکیه در جای دیگری تصریح کرده است که «موضع فرقه‌گرایانه» رژیم ایران در منطقه، همکاری ترکیه را با آن باز هم دشوارتر می‌سازد.
تنها ترکیه و رئیس‌جمهور آن نیست که دخالتهای رژیم در منطقه و مواضع فرقه‌گرایانه رژیم در منطقه را زیرضرب می‌برد، موضع عربستان سعودی نیز مشابه ترکیه است.
سعودالفیصل وزیرخارجه عربستان پس از دیدار با وزیرخارجه آلمان گفت: ”رژیم ایران باید برای کمک به حل و فصل بحران سوریه نیروهای اشغالگر خود را از این کشور بیرون بکشد مشکلات ما با سیاست ایران در منطقه است و نه با کشور ایران و یا مردم ایران. در بسیاری از بحرانها، ایران بخشی از مشکل است“.
انور غرغاش وزیر خارجه امارات نیز با اشاره به دخالتهای رژیم و سیاست فرقه‌گرایانه آن در منطقه سیاستهای ”ذاتا فرقه‌گرایانه“ رژیم را سبب ضربه خوردن روابط این کشور با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دانسته. وی همچنین گفت، ایران در امور کشورهای عربی، از جمله بحران یمن، سوریه و عراق مداخله می‌کند که جدیدترین و شدیدترین نوع این مداخله در یمن در حال رخ دادن است (جمهوری27مهر93).
سمیره رجب سخنگوی رسمی دولت بحرین نیز با اشاره به دخالتهای رژیم در این کشور سیاست صدور ارتجاع و تروریسم آخوندی در این کشور را محکوم کرد و گفت: ”بحرین امروز در معرض تروریسم منابر دینی تابع ولایت‌فقیه و تروریسم فتواهای دینی است که منافع بحرین و جانهایش را تهدید می‌کند و تعدادی از تروریستها نزد حزب‌الله آموزش دیده‌اند اما بحرین در تمامیتش با این تروریسم مقابله می‌کند و در برابرش خواهد ایستاد“. (روزنامه السیاسه کویت3آبان93)
اظهارات ولی‌فقیه ارتجاع، و موضعگیری مقامات کشورهای منطقه به‌خوبی نشان می‌دهد که این نظام اکنون در زمینه پیشبرد سیاستهای منطقه‌یی و به‌خصوص سیاست تروریسم و صدور بنیادگرایی با چه مخمصه و بن‌بستی مواجه شده است و زمانی فرا رسیده است که این نظام قرون‌وسطایی باید تاوان سیاستهای مداخله‌جویانه درکشورهای منطقه را پس بدهد؛ به‌خصوص که حضور یک ائتلاف بین‌المللی قوی در منطقه این روند را تشدید و خطر را برای این رژیم متزلزل و غرقه در بحران به‌مراتب جدی‌تر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر