جمعه، آبان ۰۹، ۱۳۹۳

سی.ان.ان: اختلاف چاگ هیگل با باراک اوباما بر سر برکناری بشار اسد



7:34:14 AM 1393/8/9
کاخ سفید
کاخ سفید
تلویزیون سی.ان.ان، روز پنجشنبه 8آبان به یادداشتی از وزیر دفاع آمریکا چاک هیگل اشاره کرد و گفت، وزیر دفاع به استراتژی دولت اوباما در سوریه اعتراض کرده است.
بخشی از این یادداشت ابتدا توسط نیویورک تایمز منتشر شد. حالا یک مقام ارشد آمریکا می‌گوید وزیر دفاع، چاک هیگل این ماه یک یادداشت بسیار خصوصی و بسیار تند برای سوزان رایس، مشاور امنیت ملی نوشت و نگرانی بسیار جدی خود را از سیاست دولت در ارتباط با سوریه، ابراز کرد. طبعاً جزییات بسیار اندکی در این مورد در دسترس است. هیگل این مسائل را بسیار محرمانه نگاه می‌دارد. وزیر دفاع نگرانیهایی دارد مبنی بر این‌که سیاست دولت اوباما به‌ اندازه کافی، روی نحوه برخورد با اسد و برکناری وی متمرکز نیست. او همچنین احساس می‌کند احتمال دارد دستاوردهای حاصل شده در اثر حملات هوایی در سوریه در معرض خطر باشد مگر این‌که آمریکا بتواند به این سؤال که چطور از دست اسد خلاص شود، جواب بدهد».
تلویزیون سی.ان.ان در ادامه گزارش خود می‌گوید: «این موضوع در حالی مطرح می‌شود که در آستانه انتخابات میان دوره‌ای پچ پچ های سیاسی زیادی در واشینگتن به گوش می‌رسد در مورد این‌که کاخ سفید به‌لحاظ سیاسی از هیگل و نسبت به وزیر خارجه جان کری خشنود نیست. در حال حاضر بسیاری از حامیان کاخ سفید بیرون آمده و خبرهایی را در مورد نگرانیهای کاخ سفید نسبت به تیم امنیت ملی به رسانه‌ها درز می‌دهند»...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر