شنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۹۳

درگیری و انفجارهای مرگبار در بغداد و کرکوک


 جمعه 30 ژانویه 2015

انفجارهای روز جمعه در بغداد، در بازار بزرگ منطقه "باب شرقی"، در مجاورت کمربند سبز بغداد، رخ داد. جمعه ۳٠ ژانویه ٢٠١۵ .
انفجارهای روز جمعه در بغداد، در بازار بزرگ منطقه "باب شرقی"، در مجاورت کمربند سبز بغداد، رخ داد. جمعه ۳٠ ژانویه ٢٠١۵ .
REUTERS/Ahmed Saad

انفجار دو بمب، در روز جمعه ۳٠ ژانویه /١٠بهمن، در مرکز بغداد پایتخت عراق و درگیری‌های میان نیروهای امنیتی و کُرد عراق با پیکارجویان دولت اسلامی (داعش) در نزدیکی شهر کرکوک، شماری کشته و زخمی برجای گذارد.

هنوز آمار دقیق تلفات ناشی از انفجارهای امروز جمعه ۳٠ ژانویه مشخص نیست و آمارهای مختلفی از سوی خبرگزاری‌های جهانی ارائه شده است.
خبرگزاری فرانسه شمار تلفات ناشی از این انفجارها و درگیری‌های امروز را ١۵ کشته اعلام کرده اما خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد دست کم ۱۲ نفر کشته و حدود ۳۰ نفر زخمی شدند.
خبرگزاری آلمان هم گزارش داد که در انفجارهای امروز بغداد دست کم ۷۰ نفر زخمی شدند که برخی از قربانیان این انفجارها از نیروهای امنیتی عراق بوده‌اند.
خبرگزاری فرانسه همچنین به نقل از منابع پزشکی و امنیتی عراق، از کشته شدن یک افسر ارتش و ۵ تن از پیشمرگ‌های کُرد گزارش می دهد.
انفجارهای روز جمعه ۳٠ ژانویه در بغداد، در بازار بزرگ منطقه "باب شرقی"، در مجاورت کمربند سبز بغداد، محل استقرار ساختمان‌های دولتی، محل خرید و فروش تجهیزات دست دوم نظامی، رخ داد.
شبکه المنار لبنان هم از یک انفجار دیگر انتحاری در شهر سامرا در شمال بغداد گزارش داد که در این حمله تعدادی از نیروهای داوطلب مردمی مورد هدف قرار گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر