شنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۹۳

حمله گسترده داعش به کرکوک درهم شکسته شد


 

به روز شده در 1/30/2015 | 16:06 Friday 30 1 2015


AFP
NNSROJ: 
به دنبال حمله گسترده گروه دولت اسلامی به مواضع نیروهای پیشمرگه در استان کرکوک، آخرین خبرها حاکی از آن است که نیروهای پیشمرگه موفق به دفع این حملات شده اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روژ، اعضای گروه دولت اسلامی صبح امروز ۳۰ ژانویه از چندین محور به مواضع نیروهای پیشمرگه یورش برده و برخی مناطق چون مکتب خالد، مریم بگ و تل ورد را در جنوب و غرب کرکوک تصرف می کنند. 

به دنبال حملات این گروه شمار زیادی از نیروهای پیشمرگه و ضد ترور از شهرهای سلیمانیه و کرکوک به جبهه های جنگ اعزام شده و پس از چندین ساعت درگیری شدید موفق به کنترل دوباره تمام این مناطق شده اند.

وستا رسول از فرماندهان نیروهای پیشمرگه در محور کرکوک در گفتگو با Kurdsat news اظهار داشت "پس از پیشروی های اولیه داعش نیروهای ما که عبارت بودند از نیروهای ضد ترور، یگان های PKK و گردان های مختلف پیشمرگه با طرح ریزی یک ضد حمله تمام مناطق را از داعش بازپس گرفتیم".

همچنین همزمان با ضد حمله نیروهای پیشمرگه جنگنده های ائتلاف نیز مواضع داعش را در این منطقه بمباران کرده اند.

روزنامه هاولاتی گزارش کرده که اعضای داعش با آتش زدن نفت موجود در خندق های این منطقه سعی می کنند مانع بمباران مواضع خود شوند.

همزمان با حملات گسترده داعش به مواضع پیشمرگه در جنوب و غرب کرکوک، سه عضو این گروه با انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در مرکز شهر کرکوک اقدام به تصرف هتل "قصر" کرکوک کردند.

به گزارش خبرگزاری کرکوک نیروهای امنیتی پس از دو ساعت درگیری و درنهایت با کشتن اعضای داعش موفق شده اند کنترل این هتل را یکبار دیگر بدست بگیرند.

استاندار استان کرکوک در گفتگو با کانال خبری KNN اعلام کرد که وضعیت امنیتی کرکوک با ثبات بوده و نیروهای امنیتی و پیشمرگه اوضاع این شهر را تحت کنترل گرفته اند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در درگیری های امروز کرکوک حداقل ۲۸ تن از نیروهای پیشمرگه جان خود را از دست داده و نزدیک به ۱۷۰ تن دیگر نیز مجروح شده اند.

همچنین در این درگیری های فرمانده جبهه جنوب کرکوک "سرهنگ شیرکو شوانی" درد درگیری با داعش جان خود را از دست داده است.

همچنین برخی خبرگزاری های اقلیم کُردستان گزارش کرده اند که در درگیری های امروز ده ها تن از اعضای داعش کشته شده که جنازه بیش از ۲۰ تن از آنان در دست نیروهای پیشمرگه می باشد.

شایان ذکر است که هم اکنون نزدیک به یک سوم استان کرکوک تحت کنترل نیروهای داعش می باشد.

استان کرکوک یکی از مناطق مورد منازعه میان اربیل و بغداد می باشد که قرار بود با برگزاری همه پرسی بر اساس ماده ۱۴۰ قانون اساسی عراق برای بازگشت آن به اقلیم کُردستان صمیم گیری شود.

ع.گ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر