جمعه، آبان ۰۸، ۱۳۹۴

#ایران#iran# ایلام در آب غرق شد/ ٣ کشته، ١ ناپدید و ٢٠ مصدوم



٠٧-٠٨-١٣٩۴


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بارش شدید باران و رعد و برق که از شب گذشته در مناطق جنوبی کُردستان ایران آغاز گردیده تاکنون به مرگ ٣ شهروند و ناپدید شدن یک تن دیگر انجامیده است.
جان‌باختگان از اهالی ایلام و بخش زرین‌آباد دهلران هستند.

در حال حاضر فعالیت همه مراکز آموزشی، دستگاه‌های اجرایی و دولتی و بانک‌های ایلام، ایوان و ملکشاهی تعطیل شده و وضعیت بحرانی دارند.

در ٤٨ ساعت گذشته نزدیک به ٣٠٠ میلیمتر بارندگی در ایلام به ثبت رسیده که در یکصد سال اخیر بی‌سابقه می‌باشد.


28900.jpg
جسد جوان ایلامی که براثر سیل در یکی از خیابان‌های این شهر جان خود را از دست داده است
 
 
سیل و آبگرفتگی همچنین به ٤٠% مناطق مسکونی ایلام خسارت وارده کرده و بنابه گفته‌ی معاون عمرانی استاندار ایلام؛ هرلحظه بر میزان خسارت‌ها افزوده می‌شود.

دیوار قلعه تاریخی کنجاچم که مهمترین اثر خشتی استان ایلام محسوب می‌شود از خسارت باران در امان نبوده و به طول ١٥ متر کاملا تخریب گشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به خبرنگار تسنیم گفته است: تعداد ٢٠ نفر از مردم شهرستان ایلام که در پی وقوع سیلاب مصدوم شده بودند به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفته که به ٢٥٥ نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده است و ٢ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شده‌اند.

علاوه بر این‌ها، ٥٠٠ خودروی متعلق به شهروندان دچار خسارت جزیی و کلی شده‌ و نزدیک به ٢٠ خیابان اصلی ایلام تخریب شده‌اند.

در پی بارندگی‌های سنگین و بی‌سابقه دیشب و صبح امروز در چهار مسیر جاده‌ای ایلام به سرابله، ایلام به ایوان، ایوان به قلاجه و ایلام به مهران و دره شهر ریزش‌های سنگین کوه صورت گرفته است.


هم‌اکنون ۱۰گروه امداد نجات از استان‌های خوزستان، همدان و زنجان در حال حرکت به‌سوی ایلام هستند.

اداره‌ی هواشناسی استان ایلام، بارش‌های چند روز گذشته را از نظر حجم و بازه زمانی، در یکصد سال اخیر بی‌سابقه توصیف کرده است.


28893.jpg
28892.jpg
28897.jpg
28895.jpg
28896.jpg
28898.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر