سه‌شنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۴

#ایران#iran# انتقال بهنام ابراهیم زاده به بند۱۰ سالن ۳۰، محل نگهداری افراد معتاد و آلوده به ویروس


بهنام ابراهیم زاده،  فعال کارگری و زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج به ا نتقال بهنام ابراهیم زاده به  اندرزگاه ۱۰ سالن ۳۰، محل نگهداری افراد معتاد و آلوده به ویروس HIV منتقل شده است.

امیریان و مردانی مسوولین زندان علل این انتقال را به بهنام شکایت و گله مندی به ریاست سازمان زندانهای استان تهران در حین بازدید از زندان، بیان کرده است.

لازم به توضیح است در روز بیست و هشتم مهرماه در حالی که سلیمانی رئیس سازمان زندانهای استان تهران و هیات همراه از بند دارالقرآن رجایی شهر بازدید به عمل می‌آورند، بهنام ابراهیم زاده به‌اتفاق دو زندانی سیاسی دیگر بنامهای ایرج حاتمی و علیرضا فراهانی از ورود بیش از حد مواد مخدر به زندان توسط پرسنل زندان به سلیمانی اعتراض کرد ندو خواستار برخورد با عاملان این حرکت غیر انسانی شدند... بعد از بازدید، این حرکت و شکایت موجب خشم مسوولین بند شد و عقده‌های خود را با فشار بر زندانیان نشان داده و همگی را به هواخوری اجباری دوساعته فرستادند، که زندانیان سیاسی حاضر در بند هم از رفتن به هواخوری امتناع ورزیدند.

بهنام ابراهیم‌زاده، عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های آزاد کارگری و همکار فعالان سندیکایی، متولد سال ۱۳۵۶ خورشیدی در شهرستان اشنویه است. او اکنون در بند دو زندان رجایی شهر کرج، دوران محکومیت قبلی خود را سپری می‌کند.

این فعال کارگری در سال ۱۳۸۹ به اتهام شرکت در تجمع‌های کارگری و حمایت از کودکان کار دستگیر شد. دادگاه ابتدا او را به ۲۰ سال زندان محکوم کرد، اما این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال کاهش یافت.

ابراهیم‌زاده، دی‌ماه سال جاری، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، محاکمه و به اتهام تبانی و ارتباط با سازمان مجاهدین از داخل زندان و تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، به ۹ سال و چهار ماه زندان محکوم شد.

این در حالی است که نزدیکان این عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان، هر گونه ارتباط او با سازمان مجاهدین را تکذیب کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر