سه‌شنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۴

#ایران#iran# تهران، کاشان؛ تظاهرات و اعتصاب کارگران و اصناف

تاريخ: PM 8:12:24 1394/8/4

اعتصاب مغازه داران و بازاریان در لاله زار تهران

اعتصاب مغازه داران و بازاریان در لاله زار تهران

 
تهران - اعتصاب مغازه‌داران و بازاریان در لاله‌زار
صبح روز دوشنبه 4آبان 1394 ساعت 9، فروشندگان لوازم برقی و روشنایی و لوستر در خیابان لاله‌زار تهران در اعتراض به مالیاتهای سنگین و به‌دلیل بی‌تدبیری دولت در بهبود اوضاع اقتصادی بازار، دست به اعتصاب زدند.

این کسبه در هفته‌های گذشته نیز اعتراضهایی را کرده بودند و مغازه‌ها را تا پایان دهه اول محرم و تعطیلات، بسته بودند، اما در این ایام نیز با مشاهده تداوم سیاستهای چپاولگرانه دولت حسن روحانی مجدداً دست به اعتصاب زدند.

کاشان - اعتصاب و تجمع اعتراضی در کارخانه پارچه‌بافی در شهرک امیرکبیر
صبح روز دوشنبه 4آبان 1394 از ساعت 8، کارگران داخلی کارخانه پارچه‌بافی (آریابافت) واقع در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان، به‌دلیل پرداخت نشدن 6ماه حقوق و اضافه کاری‌شان، دست به اعتصابی گسترده در این کارخانه زدند.
پس از گذشت حدود 30دقیقه، کارگران دیگر شیفتها و انبارداری و حمل و نقل نیز به اعتصاب آنها پیوستند.

بنا‌ به گفته یکی از این کارگران، 6ماه از حقوق این کارگران بهمراه اضافه کاری‌شان که 3ماه از آن مربوط به 93 می‌باشد، پرداخت نشده و مسئولان کارخانه نیز توجهی به پرداخت آن ندارند.

به همین دلیل، کارگران این کارخانه پس از شروع به کار کارخانه در ساعت 7 صبح و با گذشت یک ساعت از کارشان، دستگاهها را خاموش کرده و از کار دست کشیدند و کارکنان انبارداری نیز درب انبارها را بسته و به جمع این کارگران پیوستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر