سه‌شنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۹۵

#ایران#iran# دو خواهر دوچرخه سوار افغان به مسابقات بین المللی استرالیا راه یافتند

media 
 
 معصومه و زهرا عیلزاده بعد از مسابقات شهر آلبی فرانسه.Albi Vélo Sport


31.5.2016

معصومه و زهرا علیزاده، دوچرخه سواران جوان افغان با پیروزی در مسابقات دوچرخه سواری شهر " البی" در فرانسه، به مسابقات جهانی دوچرخه سواری ۲۰۱۶ در شهر پرت استرالیا راه یافتند.
مسابقات دو چرخه سواری البی روز یکشنبه ۲۹ مه/ ۹ ثور با شرکت بیش از ۸۰۰ دو چرخه سوار در سه مسیر جداگانه برگزار شد.

در بخش مسابقات دو چرخه سواران ۱۸ تا ۳۴ سال، معصومه و زهرا علیزاده، دو خواهر دو چرخه سوار افغان به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست یافتند و راهی مسابقات بین المللی "گران فوندو" در استرالیا شدند.
 

گفتگو با معصومه و زهرا علیزاده، دو چرخه سواران افغان 31/05/2016 گوش کنید


معصومه علیزاده به بخش فارسی رادیوی بین المللی فرانسه گفت اصلا تصور نمی کرد با درنظرداشت شرایط دشوار تمرین دوچرخه سواری در افغانستان برای دختران؛ همراه با خواهرش به چنین نتیجه ای دست یابند.

معصومه و زهرا عضو تیم دوچرخه سواران زن افغانستان هستند که به دعوت یک نهاد دو چرخه سواری در شهر البی فرانسه، به این شهر آمده بودند تا در مسابقات ابتدایی فرانسه برای شرکت در مسابقات بین المللی دو چرخه سواری "گران فوندو" در استرالیا شرکت کنند. این مسابقات به روزهای اول تا چهارم سپتامبر در شهر پرت برگزار می شود.


هفته گذشته حضور این دو خواهر دو چرخه سوار در شهر البی باعث شد مسابقات دو چرخه سواری امسال در این شهر تحت پوشش رسانه ای ویژه ای قرار بگیرد.

تیم دو چرخه سواران زن افغان بدلیل فعالیت های خود در محیط مردانه ورزش در افغانستان، از سوی شماری از نمایندگان پارلمان بریتانیا، نامزد جایزه نوبل صلح ۲۰۱۶ شده است.
 

  
 
 
 
معصومه و زهرا علیزاده در مسابقات دوچرخه سواری آلبی در فرانسهAlbi Vélo Sport
 

 
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر