یکشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۵

#ایران#iran# یک مهاجر جوان افغان در کاله، در برخورد با کامیون کشته شد

media
بزرگ‌راه A16 در شمال فرانسه: بعضی از کامیونها، بی خبر، حامل پناهجویانند



یک جوان ٢٥ سالۀ افغان بعد از این که در بزرگ‌راه شمال فرانسه با کامیون اصابت کرد، بامداد روز شنبه ٢٨ مه/٨ خرداد درگذشت. او نیز مثل بسیاری دیگر از پناهجویان شمال فرانسه قصد رفتن به انگلستان را داشت.
با مرگ این مهاجر جوان افغان که در نزدیکی شهر کاله، در اردوگاه معروف به «جنگل» زندگی می‌کرد، تعداد کشته‌شدگان در این منطقه طی یک سال گذشته به ٢٦ نفر می‌رسد. همۀ این افراد تلاش می‌کردند خود را از شمال فرانسه به انگلستان برسانند.

پلیس شهر کاله اعلام کرد که جوان افغان یکی از پنجاه نفری بود که معمولاً روی آسفالت بزرگ‌راه A16 شاخ و برگ می‌گذارند تا اتومبیل‌ها را به کاهش سرعت مجبور کنند. آنان از چند لحظه آهسته رفتن کامیون‌ها برای سوار شدن پنهانی استفاده می‌کنند. اما در ساعت شش صبح روز شنبه، این جوان با کامیونی که به سرعت می‌گذشت، برخورد کرد.

یک روز قبل از این حادثه، در اردوگاه «جنگل» دعوایی میان مهاجران افغان و سودانی درگرفت که نزدیک به چهل زخمی به جا گذاشت.

به گفتۀ یکی از مسئولان رسیدگی به امور مهاجران شهر کاله «همۀ این حوادث ناشی از تمرکز بیش از حد مهاجران و پناهجویان در یک محدودۀ کوچک است».

در حال حاضر نزدیک به چهار تا پنج هزار مهاجر و پناهجو در اردوگاه «جنگل» زندگی می‌کنند که گاه «بزرگ‌ترین حلبی‌آباد فرانسه» توصیف می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر