شنبه، خرداد ۰۸، ۱۳۹۵

#ایران#iran# شخصیت‌های سیاسی و مدنی خواستار آزادی کبودوند شدند


شخصیت‌های سیاسی و مدنی خواستار آزادی کبودوند شدند
٠٨-٠٣-١٣٩۵


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته، هفتم خردادماه نامه‌ای توسط ٢٠ کنشگران سیاسی، مدنی و حقوق بشری انتشار یافت که در عنوان شده است؛ شرایط آزادی آقای کبودوند فراهم شود.

در نامه که خطاب به "مسئولان قضایی" است، نسبت به تداوم اعتصاب غذای محمدصدیق کبودوند ابرازی نگرانی شده و از این روزنامه‌نگار و فعال حقوق‌بشری خواسته شده که به اعتصاب پایان دهد.

مسعود کُردپور، دکتر رئوف کریمی، هادی ادب، اجلال قوامی، نسرین ستوده، مهندس فریبرز رییس دانا، دکترمحمد ملکی و ... از چهره‌هایی هستند که نامه را امضاء کرده‌اند.

رئیس دربند سازمان دفاع از حقوق‌بشر کُردستان که از نوزدهم ماه گذشته در اعتراض به "پرونده‌سازی‌های جدید" در اعتصاب غذا بسر می‌برد، چهارم ماه جاری در شعبه‌ی ٢٨ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه(ناصریان) محاکمه شد.

کبودوند در جلسه‌ی مزبور که بدون هیأت منصفه و وکیل برگزار شد، "اتهامات انتسابی" علیه خود را تکذیب کرد.

در همین زمینه هم پنج شنبه شب (ششم خرداد) جمعی از کاربران توییتر در ساعت‌های پایانی شب از محمدصدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و فعال حقوق‌بشر کُرد که ۹ سال است در زندان به سر می‌برد، نوشتند.

گزارشات اولیه حاکی از آن است که بیش از ۱۲هزار بار هشتگ "FreeKaboodvand#" توسط کاربران مورد استفاده قرار گرفت.

همزمان با طوفان توییتری اواخر هفته‌ی گذشته، جایزه صلح مارتین اینالس برای سال ٢٠١٧ محمد صدیق را نامزد دریافت این جایزه کرد.

این جایزه‌ در سال ١٩٩٣ از طرف اینالس اولین رئیس امنیستی انترناسیونال بنیانگذاری شده‌ است. این جایزه‌ از طرف کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد هر سال در شهر ژنو به‌ یکی از فعالین حقوق‌بشر در جهان اعطا می‌گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر